חדשות בארץ

תיעוד: צה"ל השמיד את יכולות הגילוי האווירי של חמאס

צה"ל השמיד מערכת מתקדמת של חמאס, ששימשה לגילוי כלי טיס מעל שטח רצועת עזה. לוחמי זרוע הים חיסלו צוללן של חמאס שניסה לחדור לשטח ישראל

  • כ"ו תשרי התשפ"ד
(צילום: Atia Mohammed/Flash90)(צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

חיל האוויר השמיד אמש (שלישי) מערכת גילוי מתקדמת של חמאס, ששימשה אותו לגילוי כלי טיס מעל שטח הרצועה.

על פי הודעת דובר צה"ל, "במשך שנים חמאס הקים רשת מצלמות איכותיות, שהוחבאו בתוך דודי שמש לאורך כל רצועת עזה, במטרה לזהות ולעקוב אחרי כלי טיס. אתמול, תוך דקות ספורות, במטס ממוקד במספר יעדים, תקפו כלי טיס את כל האיתורים המשויכים לרשת זו ושללו מחמאס את יכולתו לייצר תמונת שמיים רחבה בניסיון לפגוע בכלי טיס".

השמדת יכולות הגילוי האווירי של חמאס (קרדיט: דובר צה"ל)

במהלך הלילה תקפו עשרות מטוסי קרב מעל ל-80 מטרות ברחבי בית חאנון שבצפון רצועת עזה. בין היתר, הותקפו שני סניפי בנק המשמשים את חמאס למימון טרור ברצועה, מנהרת טרור תת-קרקעית בשטח הרצועה ושתי מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור להכוונת טרור למדינת ישראל.

כמו כן, צה"ל תקף שני מתחמים צבאיים של חמאס במרחב הרצועה, המשמשים את הארגון לאימונים ולייצור ואחסון אמצעי לחימה. באחד המתחמים הושמדה מפקדה של מפקד החטיבה הצפונית בארגון הטרור. בנוסף, הותקפה תשתית צבאית בביתו של פעיל במערך הימי של חמאס, בו היה מחסן אמצעי לחימה. מפקדה מבצעית, ששימשה את הכוח הרקטי של ארגון הג'יהאד האסלאמי, הותקפה אף היא.

(קרדיט: דובר צה"ל)

מטוסי קרב תקפו שתי תשתיות טרור במרחב הרצועה, ביניהן תשתית בשימוש לואי קפישה, אסיר לשעבר ובכיר במטה הגדה של חמאס שעסק רבות בהכוונת טרור לעבר מדינת ישראל. תשתית טרור נוספת שהותקפה מוקמה במסגד ושימשה את הג'יהאד האסלאמי לאחסון אמצעי לחימה ולכינוס פעילים.

ביממה האחרונה תקף צה"ל מטרות ימיות של חמאס, ביניהן מעגנות חאן יונס ועזה המשמשות את ארגון הטרור בניסיון להוציא פיגועים במרחב הימי הישראלי. המעגנות הותקפו באמצעות ירי ארטילרי מספינות טילים, מסוקי קרב וסוללות תותחנים מהיבשה. בנוסף, לוחמי זרוע הים חיסלו אמש צוללן של חמאס שניסה לחדור לשטח ישראל מחופי עזה.

(קרדיט: דובר צה"ל)

תגיות:מלחמהחמאסצה"להג'יהאד האסלאמימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה