חדשות בארץ

חושש? אבו מאזן הוציא הודעת גינוי נגד חמאס - ומחק

אחרי שנמנע מלגנות את חמאס, יו"ר הרשות הפלסטינית טען כי פעולותיו של חמאס "לא מייצגות את העם הפלסטיני". מאוחר יותר הדיווח נמחק ופורסם נוסח חדש: "דוחה הרג אזרחים משני הצדדים"

  • א' חשון התשפ"ד
אבו מאזן (צילום: Flash90)אבו מאזן (צילום: Flash90)
אא

סוכנות הידיעות של הרשות הפלסטינית, "וופא", פרסמה אמש (ראשון) גינוי של היו"ר אבו מאזן למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס. כעבור כמה שעות הגינוי נמחק, ואבו מאזן פרסם נוסח מתוקן. לפי הנוסח המקורי של הידיעה, אבו מאזן אמר בשיחה עם נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, כי "מדיניות ופעולות חמאס אינן מייצגות את העם הפלסטיני. המדיניות, התוכניות וההחלטות של אש"ף הן המייצגות של העם הפלסטיני, כנציג הלגיטימי היחיד שלו".

הלילה, כאמור, הנוסח תוקן, ואבו מאזן אמר כי "המדיניות, התוכניות וההחלטות של אש"ף מייצגות את העם הפלסטיני כנציגו הבלעדי, ולא את המדיניות של אף ארגון אחר". אבו מאזן הוסיף בשיחה כי הוא "דוחה הרג אזרחים משני הצדדים". בנוסף, הוא קרא לשחרר "אזרחים, אסירים ועצורים משני הצדדים".

הגינוי התפרסם שעות ספורות אחרי שאבו מאזן שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בהודעה מטעם הרשות נמסר כי אבו מאזן אמר שמעשי חמאס לא מייצגים את הפלסטינים. לפי ההודעה, ביידן אמר ליו"ר הרשות שהוא פועל כדי להבטיח סיוע הומניטרי לעזה.

זו השיחה השנייה בין אבו מאזן לביידן. לאחר השיחה הראשונה אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי "שלום וביטחון באזורנו יושגו באמצעות יישום פתרון שתי המדינות, המבוסס על לגיטימציה בינלאומית וכוונת הצד הפלסטיני לפעול להשגת מטרה זו, וההכרח בעצירת כל התקיפות וכיבוד המשפט ההומניטרי הבינלאומי במתרחש ברצועת עזה".

אבו מאזן הדגיש בשיחה "את ההכרח לאפשר פתיחת מעברים הומניטריים דחופים ברצועת עזה, אספקת חומרים בסיסיים ואספקה רפואית, אספקת מים, חשמל ודלק לאזרחים שם, ודחייה מוחלטת של העקירה של תושבי הרצועה". הוא קרא "לעצור את התקפות המתנחלים נגד פלסטינים בערים, כפרים ומחנות פלסטיניים בגדה המערבית, ולעצור את פלישות הקיצוניים למסגד אל-אקצא, הגורמות להסלמה של המצב".

עוד נמסר כי אבו מאזן "דחה את השיטות הקשורות להרג או התעללות באזרחים משני הצדדים, וקרא לשחרר אזרחים, אסירים ועצורים. הוא חזר והדגיש את דחיית האלימות, דבקות בלגיטימציה בינלאומית, התנגדות עממית בדרכי שלום, ופעולה פוליטית כדרך להשגת המטרות הלאומיות של חופש ועצמאות".

כזכור, מאז החלה המלחמה הנשיא ביידן הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל. הוא נשא נאום תמיכה, שבו הביע גינוי למעשי הטבח הנוראיים של חמאס. ביידן שוחח במשך כשעה וחצי עם משפחות אזרחים אמריקנים המוגדרים נעדרים וכאלה שנחטפו על ידי חמאס לתוך רצועת עזה.

תגיות:חמאסאבו מאזןג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה