פורום מומחיות

מהן הדרכים היעילות ביותר להרגיע לחצים?

כשלחוצים, לעתים הנשימה אינה סדירה או עמוקה מספיק. לעיתים מצבי לחץ גורמים לתחושה של שרירים תפוסים. לכן מומלץ להכיר שיטות הרפיה שונות

  • ז' חשון התשפ"ד
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם יש דרך פשוטה ומעשית להפחית לחץ?

בחיים הלא פשוטים שלנו מתברר שדווקא הדברים הפשוטים ביותר, יכולים להרגיע ולעזור להמשיך הלאה. הנה כמה דוגמאות.

ספורט: פעילות גופנית מוכרת כמרגיעה לחצים ועשויה אף לסייע בהעלאת הביטחון העצמי. גם פעילות גופנית במים, כמו שחייה ואפילו אמבטיה חמימה, מפחיתים את הלחץ.

לא לשכוח לנשום: כשלחוצים, לעתים הנשימה אינה סדירה או עמוקה מספיק. לעיתים מצבי לחץ גורמים לתחושה של שרירים תפוסים. לכן מומלץ להכיר שיטות הרפיה שונות. רוב השיטות מתייחסות לנשימה כבסיס להרפיה ולתרגול דמיון מודרך, שמסייעים להתנתק מהלחץ. בכל מקרה, בשעת לחץ, כדאי לעצור כל פעילות ולתרגל מספר נשימות עמוקות.

תזונה נכונה ובריאה:תזונה עשירה בוויטמין B, במגנזיום ובאומגה 3 יכולה להקל על המתח והלחץ. מומלץ להרבות בשתיית מים, להפחית מזון עשיר בסוכר ולבחור מזונות בריאים ומזינים, כמו מיני אגוזים ושקדים, ירקות ופירות וכדומה.

הצחוק יפה לבריאות: צחוק עשוי לסייע בהפחתת לחץ הדם ולתרום לחיזוק המערכת החיסונית. מחקרים רבים הוכיחו שהצחוק יכול לתרום ולהרגיע מתחים.

עולם הצלילים: למוזיקה יש השפעה מרגיעה. כדאי להקשיב למוזיקה אהובה: במכונית, בזמן העבודה ואפילו לפני השינה.

תנו וקבלו חיבוקים: מגע הוא חלק משמעותי בצורך האנושי, וחיבוק מעודד תחושה של ביטחון. מחקרים הראו כי בעת מגע מתגברת פעילות מערכת העצבים המרכזית, מערכת החיסון מתחזקת, רמת ההמוגלובין בדם עולה והמוח מפריש את ההורמון אוקסיטוצין, שגורם להרגשה טובה. (אורלי סמירה, יועצת זוגית ופסיכותרפיסטית CBT)

תגיות:לחץפורום מומחיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה