חדשות בארץ

חייל נהרג ליד כיסופים; אזרח נפצע קשה בנתיבות

חייל צה"ל נהרג בהתקלות עם מחבלים ליד כיסופים. מטח כבד שוגר לעבר יישובי הדרום, ושישה טילים נפלו בעיר נתיבות. אזרח נפגע כשניסה להגיע למרחב מוגן

תקיפה בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)תקיפה בעזה (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

(עדכון: 20:22)

חייל צה"ל נהרג היום (ראשון) בגבול הרצועה, באזור כיסופים, במהלך פעילות של כוח צה"ל בגבול הרצועה. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר כי "לוחם נהרג ושלושה נוספים נפצעו באורח בינוני וקל, במהלך פשיטה בשטח עזה, כחלק מהמאמץ להכנת המרחב לתקיפה ואיסוף מידע לגבי הנעדרים והחטופים". הגרי הוסיף כי "אנחנו פועלים כדי להכין את השטח לתמרון. אנחנו צריכים לפגוע מהאוויר כדי לצמצם את הסיכונים לחיילים ברצועת עזה". במהלך הפעילות כוח מחבלים ירה טיל קורנט לעבר הכוח, כתוצאה מכך נפגעו החיילים.

במקרה אחר, אזרח כבן 60 נפצע אחר הצהריים באורח קשה בעיר נתיבות, מפיצוץ טיל בסמוך אליו. לעבר העיר ויישובים בסביבה שוגר מעזה מטח כבד. שתי זירות פגיעה נוספות אותרו בעיר, מבנה של בית כנסת נפגע כמו גם בית פרטי, אך לא דווח על נפגעים נוספים.

פראמדיק מד"א ארי פרידמן סיפר: "ראינו את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה מלאה וסובל מחבלה ברגל מרסיסים. הוא הספיק לומר שלאחר ששמע אזעקה הוא עצר בצד הדרך, יצא מרכבו ונפגע כשהיה בדרכו למקום מוגן. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ומתן תרופות לשיכוך כאבים, ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה".

מטח כבד שוגר הערב גם לעבר באר שבע ויישובי הסביבה. לא דווח על נפילות או נפגעים. צה"ל דיווח, כי מעט לפני המטח לעבר נתיבות החלו חילופי אש עם מחבלים שניסו להסתנן לשטח ישראל באזור כיסופים. חוליית המחבלים אף ירתה נ"ט לעבר הכוח המאבטח את האזור. טנק של צה"ל השיב באש לעבר המחבלים.

תקיפות צה"ל נמשכות בצפון הרצועה, ובמקביל גם בדרום לבנון. באזור המושב זרעית תקף צה"ל חוליית מחבלים שניסתה לבצע ירי לעבר המושב. כמו כן, יורט כלי טיס בלתי מאויש שהתקרב מלבנון לשטח ישראל. מחבלים מלבנון שיגרו טילי נ"ט לעבר מרחב ציפורן, צה"ל הגיב באש לעבר מקורות הירי.

מטוסי קרב תקפו הערב תשתית של חיזבאללה, לאחר שזוהה ניסיון לשגר ממנה טילי נ"ט לעבר שטח ישראל סמוך למלכיה. כמו כן, מחבלים שיגרו טילי נ"ט לעבר שטח פתוח במרחב ערב אל עראמשה שבצפון הארץ. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

תגיות:מלחמהעזהלבנוןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה