חדשות בארץ

דובר צה"ל: "אם חמאס יחזיר את כל החטופים וייכנע ללא תנאי – המלחמה תסתיים"

צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה בעזה, נחשפו פרטים משיחה נוספת בין נתניהו לביידן. הותר לפרסום שם החייל שנהרג: רב"ט תמיר ברק הי"ד מניר אליהו

  • ח' חשון התשפ"ד
צה"ל בעזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)צה"ל בעזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בהצהרה משותפת ששיגרו הלילה (בין ראשון לשני) נשיא ארה"ב, ראש ממשלת קנדה, נשיא צרפת, קנצלר גרמניה, ראש ממשלת בריטניה וראש ממשלת איטליה, נמסר כי השישה תומכים בזכותה של ישראל "להגן על עצמה מפני הטרור". הם בירכו על שחרור שתי החטופות בסוף השבוע וקראו לשחרור מיידי של שאר החטופים שנמצאים בעזה. על הסיוע ההומניטרי שנכנס לרצועה, אמרו ששת המנהיגים: "נמשיך בתאום כדי להבטיח כניסה בטוחה של מים, מזון וסיוע רפואי". בלשכת ראש הממשלה הבהירו כי "ישראל לא תספק שום סיוע הומניטרי לעזה ותמנע כל אספקה לא מפוקחת מצד אחרים".

אמש פורסמו פרטים משיחה נוספת שהתקיימה בין הנשיא ביידן לראש הממשלה נתניהו. לפי הדיווח, השניים סיכמו על המשך הכנסת סיוע הומניטרי. כמו כן, עלתה סוגיית המאמצים לשחרור החטופים והשבויים. ביידן אמר בשיחה כי הוא דורש לאפשר יציאת אזרחים זרים באופן מיידי. דובר צה"ל עדכן כי 212 משפחות חטופים עודכנו, וכי הכוחות מתכוננים לשלב הבא בלחימה. מתחילת המלחמה, נרצחו ונפלו כ-1,400 חיילים ואזרחים, מניין הפצועים עומד על כ-5,100. הבוקר הותר לפרסום כי רב-טוראי תמיר ברק הי"ד, בן 19 מניר אליהו, לוחם צמ"ה בחטיבה הדרומית, חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בפעילות מבצעית באזור כיסופים.

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, סגן אלוף יונתן קונריקוס, שוחח הלילה עם ערוץ ABC אוסטרליה ואמר: "אם חמאס היה מחזיר את כל החטופים והשבויים הישראלים, ונכנעים ללא תנאי - אז המלחמה הייתה מסתיימת. אחרת, ניכנס לעזה ונעשה זאת בעצמנו".

במהלך הלילה צה"ל תקף מטרות צבאיות של חיזבאללה, בהן מתחם צבאי. חיל האוויר תקף חוליית מחבלים שפעלה במרחב הגבול והשמיד אמצעי לחימה שהיו ברשותה. על פי החשד, שתי חוליות התכוונו לשגר טילי נ"ט ורקטות לשטח ישראל. הן הופצצו בטרם ירו. במקביל, צה"ל ממשיך לתקוף עשרות מטרות של חמאס ברצועה.

הנשיא יצחק הרצוג חשף אמש, בריאיון לרשת "סקיי ניוז", כי התקן נייד שנמצא על מחבלי חמאס מוכיח שארגון הטרור הרצחני תכנן להשתמש בציאניד נגד אוכלוסייה אזרחית. לדבריו, על גופתו של מחבל חמאס שחוסל בשטח ישראל, אותרו הוראות מפורטות ליצירת נשק כימי ולהפצתו בקרב אוכלוסייה אזרחית, שמקורן במדריך של ארגון הטרור אל-קאעידה משנת 2003.

תגיות:צה"לג'ו ביידןבנימין נתניהוחרבות ברזלמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה