חדשות בארץ

מסירים כפפות: צה"ל זימן מפגש עם כתבים זרים והקרין בפניהם את זוועות הטבח

כ-200 כתבים זרים זומנו למפגש עם נציגי דובר צה"ל, וצפו בזוועות כפי שצולמו על ידי מחבלי החמאס ביישובים בדרום. 780 גופות זוהו עד כה על ידי אנשי הרבנות הצבאית והמשטרתית

אנשי זק"א בכפר עזה (צילום: Edi Israel/Flash90)אנשי זק"א בכפר עזה (צילום: Edi Israel/Flash90)
אא

במסגרת מאמצי ההסברה לחיזוק הלגיטימציה הבין-לאומית, הוזמנו היום (שני) למעלה מ-200 כתבים זרים למפגש עם נציגי דובר צה"ל, לחשיפת חומרים מאירועי הטבח שביצע חמאס ביישובי עוטף עזה בשביעי באוקטובר.

במסגרת המפגש הוקרן בפני הכתבים סרט מיוחד שהוכן בדובר צה"ל, הכולל חומרים ותיעוד הזוועות, בהם רואים את מעשיהם של מחבלי החמאס. התיעוד מגיע ממצלמות הגוף של המחבלים עצמם, שחוסלו בשטח.

בצה"ל ציינו כי האירוע הינו פעולה אחת מיני רבות שמוביל הצבא, בשיתוף לשכת העיתונות הממשלתית, למען חשיפת הזוועות, במסגרתן גם הובאו בימים האחרונים כ-1,000 כתבים זרים לסיורים ביישובי העוטף.

צה"ל חשף בפני הכתבים מסמכים וחבורות הדרכה שקיבלו המחבלים טרם כניסתם לארץ עם הוראות לביצוע. בנוסף נחשפה חקירה של שבוי שהשתתף בתקיפה בעלומים, שאמר לחוקריו כי: "קיבלנו הסמכה, לרבות הדרכה משפטית-דתית, לביצוע מעשי הזוועה. התכנון היה לעבור מבית לבית, מחדר לחדר, לזרוק רימונים ולהרוג את כולם, כולל נשים וילדים".

בתדרוך שנערך היום לכתבים הזרים על ידי צה"ל, נאמר כי ישראל מחזיקה בראיות למעורבות איראנית בטבח בשמחת תורה, מעבר לאספקת ציוד ונשק. הסרט שהוקרן בפני הכתבים הזרים לא אושר להפצה פומבית, אך ניתנה לכתבים אפשרות לתאר במילים את המתרחש.

זוהו למעלה מ-80 אחוז מגופות הנרצחים

המשטרה, המרכזת את הטיפול בגופות הנרצחים, הודיעה היום כי 780 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה. לדברי המשטרה מדובר בכ-83 אחוז מהאזרחים, שאינם חיילים, אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי. עד כה הועברו לקבורה 680 חללים. במכון לרפואה משפטית באבו כביר נמצאות כ-200 גופות נוספות שטרם זוהו, ושם הסבירו כי הליך הזיהוי קשה מאוד, עד כדי כמעט בלתי אפשרי.

תגיות:מלחמההתקשורת העולמיתחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה