חדשות בארץ

דרעי: "הבהרנו לביידן שעזה מחוקה אצלנו. לא יהיה יותר עזה"

יו"ר ש"ס התייחס לדיוני הקבינט, הכחיש יחסים מתוחים בין ראש הממשלה לצבא, וחשף את המסר שהועבר לנשיא ארה"ב: "לא נעביר לעזה פירור, לא נכניס עובדים שלהם אף פעם. יש הסכמה עם ארה"ב ומדינות בעולם למוטט את חמאס"

אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס הערב (שני), בריאיון לקול חי, לשיחות שניהלו חברי הקבינט המצומצם עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעת ביקורו בישראל, ליחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והקבינט לגורמי הביטחון וצה"ל, ולעתיד עזה מבחינתה של ישראל.

"כל מה שמתפרסם על חילוקי הדעות בדרג המדיני והצבאי - לא נכון", אמר דרעי. "אף אחד לא חוסם איש. יושבים שעות ומטכסים עצה. אף אחד לא התכונן לדבר כזה. היה בהתחלה הלם ותדהמה. התאוששנו מהר ומתפקדים יחד להצלחת המערכה. אין שום מתיחות בין המערכת הפוליטית לביטחונית".

לדברי דרעי, הובהר לנשיא ארה"ב שישראל הסכימה לסיוע הומניטרי כי זה חשוב לו, אבל מבחינת ישראל "עזה מחוקה אצלנו. לא נעביר להם פירור, לא נכניס עובדים שלהם אף פעם. לא ייכנס יותר פעיל אחד מעזה לפה. לא יהיו יותר מעברים בין ישראל לעזה. רק רפיח למצרים. לביידן היה חשוב מאוד סיוע הומניטרי, הסכמנו להעביר בתנאים שלנו דברים מסוימים, בסיסיים, לדרום הרצועה בלבד. יש הסכמה עם ארה״ב ומדינות בעולם למוטט את חמאס".

על השאלה מדוע ישראל טרם החלה בתמרון קרקעי בעזה, השיב יו"ר ש"ס: "אין שום תוכנית מוכנה לחיסול החמאס. עד כה היינו רגילים לסבבים קצרים, עכשיו עלינו לבנות את כל התוכנית מחדש".

לסיום חשף דרעי משהו אישי שהוא אמר לנשיא ארה"ב: "אמרתי לביידן שבמתקפה על בנייני התאומים לא התעללו בגופות וחטפו אזרחים. ולמרות זאת ארה"ב יצאה למלחמת חורמה באל-קאעידה. לא נשתוק, יש תמימות דעים: מי שהשתתף או תכנן את הטבח - דינו מוות".

תגיות:אריה דרעיעזהחמאסחרבות ברזלג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה