חדשות בארץ

מחבלי החמאס בחקירות: "הבטיחו לנו 10 אלף דולר ודירה אם נביא שבויים"

השב"כ והמשטרה התירו לפרסום קטעים מתוך חקירות של מחבלי החמאס, שנלקחו בשבי על ידי כוחות הביטחון: "התכנון היה לעבור מבית לבית, לזרוק רימונים ולהרוג את כולם, כולל נשים וילדים"

כוחות צה"ל בטיהור יישובים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)כוחות צה"ל בטיהור יישובים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שירות הביטחון הכללי והמשטרה התירו הערב (שני) לפרסום קטעים מתוך חקירות של שישה ממחבלי חמאס, שנפלו בשבי כוחות הביטחון של ישראל ביום הלחימה הראשון. המדובר במחבלים שמרביתם משתייכים לזרוע הצבאית של חמאס וכוח הנוח'בה של ארגון הטרור, בהם מפקדי מחלקות וצוותים.

אחד המחבלים סיפר בחקירתו, כי הובטח להם בעזה שמי שמביא חטוף מקבל מענק דירה ועשר אלף דולרים. לדבריו, ההוראות היו "לחטוף קשישים, נשים וילדים". מחבל אחר אמר בחקירתו כי קיבלו הוראה "לטהר את הבתים, ולחטוף כמה שיותר שבויים. קיבלנו הסמכה, לרבות הדרכה משפטית-דתית, לביצוע המעשים. התכנון היה לעבור מבית לבית, מחדר לחדר, לזרוק רימונים ולהרוג את כולם, כולל נשים וילדים".

מחבל נוסף תיאר בפני חוקריו כי מאחד הבתים יצא כלב, "אז יריתי בו". בעדות נוספת אמר אחד המחבלים: "הוצאנו ילדה בת 15, עשינו איתה סלפי. הייתה מונחת גופה על הרצפה, יריתי בה. המפקד צעק עלי למה אני מבזבז כדורים על גופה. כשסיימנו, שרפנו 2 בתים".

בשב"כ ציינו כי "מכלל החקירות עד כה, עלו מספר נושאים שחזרו על עצמם מפי הנחקרים: הכוחות שפשטו על יישובי העוטף קיבלו הנחיות ברורות ומפורשות להרוג ולחטוף אזרחים בהם קשישים, נשים וילדים. המפקדים הבכירים של הזרוע הצבאית של חמאס, דרגת מ"פ ומעלה, נשארו מאחור, מוגנים בדירות מסתור ובמחבוא, בעוד ששלחו את אנשיהם להילחם, למות או להיעצר בישראל. כל המחבלים בחקירותיהם בשב״כ מסרו מידע מפורט על בוקר הפשיטה והטבח בישובים, וכן סיפקו  מידע ערכי אשר שימש וישמש לתקיפת מטרות ברצועת עזה. כוחות הביטחון של מדינת ישראל יבואו חשבון עם כל המחבלים שהשתתפו בטבח ב- 7/10".

טרם נקבע היכן המחבלים יעמדו לדין

המשטרה הודיעה היום כי חקירת אירועי הטרור, שבמהלכם מחבלים חדרו ליישובים ובסיסי צה"ל, רצחו, חטפו וביצעו פשעים נגד האנושות ופשעי מלחמה, מנוהלת על ידי יחידה להב 433, בשיתוף שב"כ, משטרת מחוז ש"י, ימ"ר מרכז, פח"ע ימ"ר דרום ויחידות צה"ל.

"מדובר בחקירה לאומית המשותפת למשטרת ישראל, שב"כ וצה״ל. במסגרת החקירה הוצא בבימ"ש השלום בבאר שבע צו האוסר פרסום כל פרט העלול לזהות את החשודים, שמות החשודים, עצורים פליליים ועצורי הלחימה".

הודעת המשטרה העלתה שאלות בקרב גורמים מדיניים, וגם בקרב כוחות הביטחון, היכן ועל איזה סעיפים יעמדו לדין המחבלים. חלק דרשו כי יעמדו לדין בפני בית דין צבאי, מאחר ומדובר בעבירות שבוצעו בזמן מלחמה.

יש לציין כי החוקרים יצטרכו להוכיח מי מהשבויים נטל חלק במעשי הטבח והרצח ומי רק נכנס לישראל לבזוז, ואז הוא עשוי לעמוד לדין פלילי בלבד, רק על הסתננות ועבירות פחות חמורות.

תגיות:מלחמהשב"כחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה