חדשות בארץ

הנס של קאי: תינוק בן 9 ימים ניצל כשהבית סביבו בער

קאי היה רק בן 9 ימים כשהמחבלים פרצו לביתו בקיבוץ נירים. הוא היה נעול בממ"ד יחד עם משפחתו במשך 6 שעות, כשהבית בוער. כדי להציל את חייו, הוריו הניחו אותו על אדן החלון, למרות הסכנה הגדולה, ובזכות כך הוא ניצל

ההרס בכפר עזה. צילום: Edi Israel/Flash90ההרס בכפר עזה. צילום: Edi Israel/Flash90
אא

קאי, בנם של אוריאל ואיימי מקיבוץ נירים, היה רק בן 9 ימים ביום שבו מחבלים פרצו לביתו בקיבוץ נירים. לאחר מאבק, המחבלים הציתו את הבית, אך הוריו של קאי דאגו שיהיה לו מספיק אוויר בשביל לנשום. הם הניחו אותו על אדן החלון, למרות הסיכון הגדול ממחבלים שמסתובבים בקיבוץ, ובזכות כך הוא ניצל.

איימי סיפרה לחדשות 12: "אימא שלי שהייתה איתנו תפסה את קאי והוא התחיל לבכות. היא שמה אצבע בתוך הפה שלו כדי שיהיה כמה שיותר בשקט. אני ואוריאל החזקנו את ידית הדלת למעלה, המחבלים נלחמו איתנו. כשהם לא הצליחו להיכנס, הם החליטו לגרור דברים מאחורי הדלת ולהצית את ביתנו. התחלנו לראות אור כתום של להבות, עשן סמיך ושחור, העשן עדיין הצליח להיכנס".

קאי בן 9 ימיםקאי בן 9 ימים

אוריאל כתב בקבוצת הוואטסאפ של הקיבוץ שהבית שלהם עולה באש והם נעולים בממ"ד. "בבקשה תצילו אותנו", הוא כתב, מתחנן לעזרה. במשך 6 שעות הם הסתתרו בממ"ד בזמן שהחדר כולו הפך לשחור. בכל פעם שהם שמעו שיש קצת שקט, הם השכיבו את קאי על אדן החלון בשביל לאפשר לו לנשום.

אוריאל, אביו של קאי, אמר שההחלטה לא הייתה פשוטה, אך הכרחית: "זו הייתה אחת ההחלטות הכי קשות שיכולנו לקבל. מצד אחד, אם אתה משאיר אותו בתוך החדר הוא כנראה ישאף כמות קטלנית של עשן, וזה יכול להיות נוראי. ומצד שני, אם אני שם אותו על אדן החלון המחבלים עדיין מסתובבים, עדיין שומעים פיצוצים, עדיין יש צבע אדום וטילים".

"עלו המחשבות הכי גרועות", הוסיף אוריאל, "הוא הוציא קצף מהפה והיה לו פיח על העיניים ועל האף וכל החדר שחור, וכולם נמצאים במצב הזה כבר שעות, עושים החלטות קשות. באותו הרגע זה היה נראה כמו הדבר הנכון לעשות, לשים אותו על אדן החלון ושינשום".

לאחר 6 שעות ארוכות, בין חיים למוות בתוך בית בוער, הגיע החילוץ. "זה היה הרגע שבכינו, בכיתי כמו שלא בכיתי מגיל 6", אמר אוריאל. המשפחה פונתה מביתם ההרוס לבית מלון באילת ללא שום ציוד. איימי עדיין סובלת משיעול קשה ואוריאל נפגע בעיניו, אבל קאי הקטן במצב טוב.

תגיות:חרבות ברזלקיבוץ ניריםחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה