חדשות בארץ

החטופות שבו הביתה: "לא להאמין שסבתא חזרה מהשבי. גיבורה"

נורית קופר (79) ויוכבד ליפשיץ (85), שנחטפו במהלך הטבח בניר עוז, שבו הביתה והתאחדו עם המשפחות. צה"ל ממשיך להיערך לכניסה קרקעית. ישראל כץ: "חמאס רוצה שנתעסק עם החטופים, ורוצה שהצבא לא ייכנס ויחסל את התשתיות שלהם. זה לא יקרה". ומה אמר ביידן לנתניהו?

אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Ofer Zidon/Flash90)
אא

המלחמה בישראל נמשכת, והלילה (בין שני לשלישי), ביום ה-18 שלה, שבו שתי חטופות, נורית קופר (79) ויוכבד ליפשיץ (85), שנחטפו במהלך הטבח בניר עוז, הביתה. בבית החולים איכילוב עדכנו הלילה כי "מצבן בסדר, היה מפגש מרגש מאוד עם המשפחות".

"לא להאמין שסבתא יוכקה, שהיא כאימא עבורי, חזרה אלינו משבי החמאס. כל כך אוהב את האישה האמיצה הזו. גיבורה ענקית", כתב דניאל ליפשיץ, נכדה של יוכבד, בחשבון האינסטגרם שלו הלילה, כשהוא משתף תמונה של סבתו עם בני המשפחה.

המטוס עם שתי החטופות נחת קצת אחרי השעה אחת בלילה. השתיים נפגשו עם בני משפחותיהן בבית החולים איכילוב בתל אביב. אתי עוזיאל, סמנכ"ל סיעוד והאחות הראשית של בית החולים איכילוב, אמרה לאחר הגעת שתי החטופות: "התרגשנו מאוד, הן נראו בסדר. מצבן הרפואי בסדר, הן מדברות. תחילה הורדנו אותן מהמסוק והבאנו אותן לבני המשפחה. היה מפגש מרגש מאוד, כרגע ניתן להן לנוח קצת עם בני המשפחה ולאחר מכן נעשה בדיקה גופנית כוללת. הן יישארו אצלנו הלילה. אנחנו שמחים שהן כאן איתנו". השתיים עדיין ממתינות לבעליהן, שמוחזקים ברצועה. הממונה על נושא החטופים והנעדרים, גל הירש, אמר: "צה"ל וכוחות הביטחון פעלו רבות בימים האחרונים בכל הערוצים כדי להביא לשחרורן ולהתגבר על הקשיים הרבים שחמאס הערימו. לאחר שעברו לידי כוחות צה"ל, הן עושות דרכן בשעה זו אל מרכז רפואי בישראל שנערך והוכן במיוחד לקליטתן, שם יחכו להן בני משפחתן. אנו מודים למצרים על הסיוע, ולצלב האדום על תפקידם החשוב כמצילי חיים".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההתפתחויות, בירך על שחרורן של שתי החטופות וחזר על מחויבותו למאמצים לשחרור כל בני הערובה. ביידן הדגיש את הצורך בהזרמה מתמשכת של סיוע הומניטרי לתוך עזה. ב"וושינגטון פוסט" דווח כי בממשל ביידן מתכוננים לאפשרות של פינוי מאות אלפי אזרחים אמריקנים אם המצב במזרח התיכון יסלים, בעיקר מאזור ישראל ולבנון.

ומה לגבי הכניסה הקרקעית לעזה? בכירים בממשל ביידן אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי "בממשל מודאגים מכך שלישראל אין מטרות שניתנות להשגה במערכה בעזה, ומכך שצה"ל אינו מוכן עדיין עם תוכנית עבודה למלחמה". לפי הדיווח, אנשי ביידן טוענים ש ארה"ב לא אמרה לישראל כיצד לפעול, ותומכת באפשרות של פעולה קרקעית, אך הכל ייעשה תוך התייעצות. שר האנרגיה ישראל כץ אמר לעיתון ה"בילד" הגרמני: "בישראל יעשו הכול כדי להחזיר את החטופים הביתה, אבל זה לא יכול לעכב את הפעולות שלנו, כולל הכניסה הקרקעית, אם נחליט על כך. חמאס רוצה שנתעסק עם החטופים ורוצה שהצבא לא ייכנס ויחסל את התשתיות שלהם. זה לא יקרה".

בעקבות המצב, התייחס גם נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, למלחמה בין ישראל לחמאס. הוא הזהיר את ירושלים מ"שחיקת התמיכה העולמית בה". בהצהרה שפרסם ברשתות החברתיות אמר אובמה: "כל אסטרטגיה צבאית ישראלית שמתעלמת מהמחירים האנושיים עלולה בסופו של דבר להשפיע לרעה". אובמה גינה את מתקפת חמאס וחזר על תמיכתו בזכותה של ישראל להגן על עצמה". נראה כי הצהרתו לא הייתה מתואמת עם ג'ו ביידן, ששימש בעבר כסגנו.

עוד הלילה, לוחם צה"ל נפצע בינוני ממטען מאולתר שנזרק לעבר הכוח במהלך פעילות מבצעית בכפר בורקא שבשומרון. הוא קיבל טיפול רפואי במקום ופונה לקבלת המשך טיפול רפואי בבית חולים. כמו כן, צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בלבנון, ביניהן מתחם צבאי ועמדת תצפית ששימשו את ארגון הטרור. התקיפה בוצעה בתגובה לירי לעבר ישראל ביממה האחרונה.

תגיות:ברק אובמהג'ו ביידןבנימין נתניהוחרבות ברזלמלחמת חרבות ברזלחטופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה