חדשות בארץ

הסיוט של סורוקה: הרופא שנפל בקרב, המשפחה שלא זיהתה את הבן

בית החולים סורוקה התמודד במלחמה עם מה שאף בית חולים לא התמודד לפניו: טיפול וניתוח 600 פצועים במקביל. מאז, ד"ר איתי נאמן הי"ד נהרג, על ביתו של רופא אחר נפל טיל ומשפחה אחת שיישבה ליד בנה הפצוע התבשרה שלא זיהתה נכון את הבן

בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)בית החולים סורוקה (צילום: פלאש 90)
אא

מאז אותה שבת שבה התרחש הטבח האכזרי של חמאס, בית החולים סורוקה בבאר שבע מתפקד כחמ"ל. זה היה טיפול באירוע רב נפגעים שכמותו לא ידע אף בית חולים בהיסטוריה של מדינת ישראל.

ד"ר עמית פרנקל, מנהל אירוע רב-נפגעים, נסע לבית החולים כשהחלו הפיצוצים, כל זה כשהבן הבכור שלו, אוריה, משרת בשירות סדיר. "אני מנסה קודם כול ליצור איתו קשר, והוא לא עונה, מתחיל לקבל ידיעות שאותו אזור שבו הוא משרת בעצם נמצא תחת התקפה", סיפר לחדשות 12. בזמן שד"ר פרנקל טיפל בפצועים, הטלפון מהבן הגיע. "אני מקבל טלפון, מסתכל ורואה שזה מספר לא מזוהה, עונה ושומע את הקול שלו... ומשתנק", סיפר.

בתוך פחות מיממה, בית החולים קלט 600 פצועים, ביצע מספר חסר תקדים של ניתוחים. כל פצוע שהיה חייב ניתוח דחוף - קיבל אותו, כשהמיטות מלאות. באותו זמן הגיעה בשורה קשה לתוך המחלקה. "ד"ר איתי נאמן, קולגה וחבר ותיק של 20 שנה, אומר לי שקיבל צו 8 והוא צריך לצאת. אתמול קיבלנו את הידיעה שד"ר נאמן נפל בקרב", סיפר.

ד"ר יבגני ברוטפיין הוא עוד רופא שנאלץ להתמודד עם נזקי המלחמה. הוא רץ עם אשתו ושני ילדיו הקטנים למקלט בבניין שבו הוא גר באשקלון – אך אחד מהטילים פגע בביתם. למרות זאת, ד"ר ברוטפיין יצא לבית החולים. "נכנסתי לאוטו, ואמרתי לאשתי, 'אין מה לעשות, אני חייב להגיע לטפל בפצועים'", הוא סיפר.

באירוע רב-נפגעים בסורוקה מסמנים פצועים במספרים ולא בשמות, עד שהמשפחות מגיעות לזהות. באחד החדרים שכב פצוע קשה. המשפחה הגיעה, זיהתה אותו והתיישבה לצידו במשך 48 שעות. "בשלב מסוים הגיעה הבת שלהם, שהייתה נצורה באחד היישובים בדרום, ואמרה להורים שזה לא הוא, שהם טעו בזיהוי", סיפר ד"ר פרנקל. "למעשה, המשפחה לא ליוותה את הבן שלהם". בהמשך, המשפחה שטעתה בזיהוי קיבלה את הבשורה הקשה שבנם נרצח.

"כשאתה רואה שאתה לא מצליח להציל חיי אדם. זה רגע בהחלט קשה, זה יכול להיות טראומטי", מעיד ד"ר ברוטפיין. "ברמה הנפשית, אירוע כזה עוד לא ראינו".

תגיות:סורוקהחרבות ברזלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה