חדשות בארץ

ביידן שלח גנרלים כדי לייעץ לצה"ל לקראת הכניסה הקרקעית

בארה"ב טוענים כי סגן מפקד המארינס וקצינים אמריקנים נוספים כבר נמצאים בישראל. ההחלטה מצביעה על המעורבות הגדולה של הממשל האמריקני בהמשך הלחימה

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

ממשל ביידן שלח לישראל גנרל מיחידת המארינס ומספר קצינים בכירים כדי לייעץ למטכ"ל בנוגע להיערכות לקראת פעולה קרקעית בעזה. העובדה הזאת מראה עד כמה ארצות הברית מעורבת בהמשך הלחימה בתוכנית המבצעית.

מקורות בישראל מדווחים כי הקצין האמריקני הבכיר הוא סגן מפקד המארינס, הגנרל ג'יימס גלין, שהיה מעורב במלחמה של ארה"ב נגד דאעש בעיראק. על פי אותם מקורות, האמריקנים לא מעורבים בניהול הפעילות המבצעית, אבל מייעצים ומנסים להוות צינור בין הממשל הישראל לאמריקני.

ההערכה היא שמפקד המארינס יעזוב בקרוב את ישראל ולא יישאר כאן בזמן הכניסה הקרקעית, כאשר תתרחש. מטעם משרד ההגנה האמריקני נמסר: "ביקשנו מכמה קצינים עם ניסיון רלוונטי לעזור למפקדי צה"ל לחשוב על השאלות הקשות שלפניהם ולבחון את האופציות השונות לפעולה. כמו תמיד, צה"ל הוא שיקבל את ההחלטות בעצמו". דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר בתדרוך היומי לכתבים: "יש כמה קצינים אמריקנים עם ניסיון רלוונטי למבצע שהישראלים עושים. הם נמצאים שם כדי לשתף את הישראלים בפרספקטיבה שלהם ולשאול שאלות קשות - אותן שאלות קשות שאנחנו שואלים את הישראלים מהיום הראשון".

כזכור, שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, אמר אתמול בריאיון לרשת CBS שממשל ביידן מנהל שיחות עם ישראל לגבי התוכנית הקרקעית, במטרה להבין מהי דרך הפעולה הטובה ביותר כדי להשיג את התוצאות שישראל רוצה. הוא הוסיף: "אנחנו נותנים להם את העצות הכי טובות שאנחנו יכולים. מה שחשוב זה לא רק מה עושים, אלא גם איך עושים את זה, במיוחד בכל הנוגע להגנה על חיי אזרחים פלסטינים שעלולים להיקלע לקו האש".

תגיות:עזהג'ו ביידןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה