חדשות בארץ

בית הדין הבין-לאומי: נקיים דיונים על "ההשלכות המשפטיות הנובעות מהכיבוש הישראלי"

בעוד ארגון "שורת הדין" ממתין לבקשתו מבית הדין לדון בהוצאת צווי מעצר בינלאומיים נגד מנהיגי החמאס, בהאג החליטו לדון דווקא בצעדים נגד ישראל

חיילי צה"ל בבארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)חיילי צה"ל בבארי (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בית הדין הבינלאומי בהאג, הולנד, הודיע היום (שלישי) על החלטתו לקיים "דיונים פתוחים" על "ההשלכות המשפטיות הנובעות מהכיבוש הישראלי של השטחים הפלסטיניים". הדיונים יחלו בחודש פברואר 2024.

הודעת בית הדין, שיש לומר אינה מפתיעה, בשל שורה של החלטות אנטי ישראליות שהוא קיבל בשנים האחרונות, מגיעה פחות מיממה לאחר שארגון "שורת הדין" הגיש קובלנה לתובע הראשי של בית הדין, וקרא לו לפתוח בחקירה נגד מנהיגי החמאס והג'יהאד האסלאמי.

הארגון ביקש להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגד מוחמד דף, איסמעיל הנייה, סאלח אל ערורי ואחרים, שתכננו וביצעו את הטבח האכזרי ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר 2023.

בקובלנה נכתב בין היתר כי הטבח שביצעו מחבלי החמאס והג'יהאד בעוטף עזה, מוגדר על פי החוק הבינלאומי כפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, בהסתמך על אמנת רומא, חוקת בית הדין הפלילי הבינלאומי. האמנה אוסרת רצח בכוונה מכוונת נגד אוכלוסייה אזרחית, עינויים, גרימת סבל רב בכוונה, ביזה, פגיעה בכבוד האישי ועוד.

גורמים המכירים את פעילות בית הדין ציינו כי "מזה מספר שנים מגישים גופים בישראל תלונות לבית הדין, אולם הוא אינו ממהר, בלשון המעטה, לדון בהן, ורק תלונות אנטי-ישראליות זכו לתשומת לב. בית הדין התעלם לא אחת מהתלונות, ואף קיים פגישות עם מנהיגים פלסטיניים, מושא התלונות".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלבית הדין הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה