חדשות בארץ

דובר צה״ל: "שבועות ארוכים לפנינו. צה״ל נערך לשלב הבא"

תא"ל דניאל הגרי עדכן את התקשורת על פעילות צה"ל הלילה, והתייחס למספר נושאים שעל הפרק: "אנחנו רואים התמעטות של השיגורים מעזה, אך אסור לגלות שאננות. זה ניסיון להרדים אותנו"

לוחמי צה"ל בדרום (צילום: Michael Giladi/Flash90)לוחמי צה"ל בדרום (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן הבוקר (שלישי) את התקשורת על פעילות צה"ל לאורך הלילה והתייחס למספר נושאים, כולל התמעטות השיגורים מהרצועה, החטופים ומוכנות צה"ל לתמרון קרקעי. דובר צה"ל גילה כי החמאס דרש הכנסת סולר ודלק לרצועה שיסייע לאוכלוסייה, ובטענה למחסור, אולם צה"ל סיפק הוכחות על מאגר עצום של כחצי מיליון ליטר סולר המצוי בסמוך לרפיח.

בנוגע לשתי החטופות ששוחררו אמש, אמר הגרי: "אנחנו שמחים על חזרתן, אבל באותה נשימה אני רוצה להזכיר שבעליהן עדיין מוחזקים בשבי חמאס. הצוותים המבצעיים של צה"ל פעלו באופן הדוק כדי לסייע בהבאתן הבטוחה ארצה. למצרים תפקיד מפתח בסוגיה, המאמצים שלה מוערכים. אנו מודים למצרים ולצלב האדום ומחויבים להשבת כל החטופים הביתה. חמאס הפיץ סרטון ציני שרואים את הנשים החטופות עם מחבלים. אסור לנו להתבלבל לרגע, זה חלק מהטרור הפסיכולוגי שמפעיל חמאס כדי להראות לכאורה שהוא ארגון הומאני. זה סרטון ציני שלא ישכיח מאיתנו את השבעה באוקטובר".

מועד תחילת התמרון הקרקעי של צה"ל עדיין לא נקבע, ולדברי דובר צה"ל הלוחמים ממשיכים להתאמן: "נפעל בעיתוי המבצעי הנכון ביותר ועל פי הנחיות הדרג המדיני". כזכור, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר אתמול למפקדי אוגדה 146 בפיקוד הצפון כי "התמרון בדרום מוכן בצורה טובה מאוד. אנחנו רוצים להביא את חמאס למקום של פירוק – בהנהגה שלו, בזרוע הצבאית שלו ובמנגנוני העבודה שלו. יש שיקולים טקטיים, אופרטיביים, אסטרטגיים, שנתנו עוד זמן, והכוחות מתכוננים טוב יותר".

בימים האחרונים ישנה התמעטות בשיגורים מעזה לעבר יישובי בישראל, למרות שהבוקר היו שיגורים ליישובי העוטף. הגרי הדגיש כי "אסור לגלות שאננות בעורף. זה ניסיון של האויב להרדים אותנו, יש עדיין יכולות שיגור של האויב בעזה".

צה"ל תקף הלילה בעוצמה בצפון ומרכז הרצועה וביצע מאות תקיפות מהאוויר ובירי ארטילרי וירי טנקים. הגרי הסביר כי "מיקוד האש שלנו הוא בזירת הטרור בלב העיר עזה ושכונות באזור הצפוני של הרצועה. תקפנו באופן משמעותי מאוד לאורך הלילה, לכן אני חוזר ומדגיש לתושבי עזה, למען ביטחונכם האישי, נועו דרומה. אנחנו בונים שם מאמץ הומניטרי שיאפשר תנאים להתקיים". בנוסף, צה"ל תקף הלילה מחבלים שתכננו לעשות פעולות נגדנו במספר מוקדים בגבול הצפון וחוסלו חמש חוליות, אחת מהן ניסתה לבצע ירי מאזור הר דב.

אמש דיווחו רשתות זרות על כך שחמאס טען ישנו מחסור חמור בדלק, וכי אי הכנסת סולר ודלק לרצועה, במסגרת הסיוע ההומניטרי, מזיקה לאוכלוסייה. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הגיב הבוקר לדברים כשחשף תצלומי אוויר ממאגר המכיל חצי מיליון ליטר סולר שברשות חמאס סמוך למעבר רפיח. לדברי אדרעי, "הארגון ממשיך לטעון שאין לו יכולת לספק דלק לבתי החולים ולאזרחים. חמאס-דאע"ש גונבים את הסולר מהאזרחים ומעבירים אותו למנהרות. כך נראה סדר העדיפויות שלהם. תושבי עזה, אל תפנו שום דרישה לישראל. הכתובת שלכם היא בכירי חמאס שהביאו את עזה אל התהום".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלצה"לחמאסעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה