חדשות בארץ

"במקום שכר דירה, צאי לחופשה אחרי המלחמה"

בעקבות מקרה בו בעל דירה מחיפה דרש את הכסף ממשפחת חטופה שנמצאת בעזה ולא יכלה לשלם, מסתמנת תופעה חדשה: בעלי דירות מתגייסים לעזרת חיילי המילואים ומוותרים על שכר הדירה

(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

בשבוע שעבר זה הכה בכולנו: מקרה של אטימות מצד בעלי דירה, שדרש את הכסף עבור שכר הדירה לחודש האחרון ממשפחתה של חטופה שנמצאת בעזה. התחנונים לא עזרו. בעל הדירה סירב להבין כי השוכרת שלו נמצאת בסכנת חיים, ודרש את הכסף.

מאז המקרה ההוא, החלה תופעה הפוכה של בעלי דירות שלא מוכנים לגבות שכר דירה מהשוכרים שלהם. הסיפור הכואב מחיפה והתופעה החדשה ממחישים עד כמה עם ישראל עסוק באחדות, דווקא בתקופה הקשה שלו.

בימים האחרונים חיילי מילואים משתפים ברשתות החברתיות על התגייסות, ואף על התעקשות, של בעלי הדירות לסייע להם. "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות", הם מסבירים.

בהודעה מרגשת שהתפרסמה בפייסבוק, כתבה חיילת מילואים מה כתב לה בעל הדירה שלה: "לגבי שכר הדירה של חודש נובמבר, במקום שתשלמי לי את שכר הדירה, אני רוצה שתבטיחי לי שתעשי עם הכסף הזה משהו כיפי בשביל עצמך, איזה חופשה או משהו כזה, כשהמלחמה תסתיים ויתאפשר לך. לבינתיים אנחנו צריכים שתשמרי עלינו".

בהודעה אחרת בפייסבוק, בישר בעל דירה למשרת מילואים כי לא יגבה שכר דירה עבור חודש נובמבר. משרת המילואים כתב כי הוא מקבל תשלום על השירות ואין צורך לדחות את התשלומים, אך בעל הדירה התעקש וכתב לו: "זה לא רלוונטי, זה המעט שאנחנו יכולים לעשות כדי להביע את ההערכה הגדולה שלנו אליכם".

מקרים נוספים שהופצו ברשת ביממה האחרונה מספרים סיפור דומה: בעלי הדירות מתחשבים ומוכנים להקריב מעט כסף – הכל כדי שחיילי המילואים יוכלו ללכת לקרב ללא דאגות.

תגיות:חייליםשכר דירהמלחמהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה