חדשות בארץ

החטופה על שהותה בעזה: "היכו אותי במקלות. הלכנו קילומטרים מתחת לאדמה"

יוכבד ליפשיץ, ששוחררה אמש מעזה, שחזרה את רגעי החטיפה ואת אשר ארע לאחר מכן. בתום בדיקות רפואיות נמסר כי מצבה טוב והיא צפויה להשתחרר מחר מבית החולים: "הביאו אותי לאולם שהיו בו 25 חטופים. שכבנו על מזרונים. ארוחה אחת ביום"

בעיגול: יוכבד ליפשיץ, קיבוץ ניר עוז לאחר המתקפה (צילומים: Erik Marmor, Avshalom Sassoni / Flash90)בעיגול: יוכבד ליפשיץ, קיבוץ ניר עוז לאחר המתקפה (צילומים: Erik Marmor, Avshalom Sassoni / Flash90)
אא

יוכבד ליפשיץ, בת 85 מניר עוז, אחת משתי החטופות ששוחררו אמש על ידי החמאס, שוחחה היום (שלישי) עם התקשורת מבית החולים איכילוב בו היא שוהה לצורך מעקב רפואי. ליפשיץ שחזרה את רגע החטיפה ואת התקופה בה הייתה בשבי חמאס בעזה.

על מתקפת חמאס וחטיפתה לעזה אמרה ליפשיץ: "עברתי תופת. היה קשה, ונקווה שנעבור את זה. לא חשבתי שנגיע למצב הזה, הם השתוללו אצלנו בקיבוץ והמונים הסתערו על הבתים שלנו, וחטפו אותי. גנבו ממני את השעון והתכשיטים תוך כדי שחטפו אותי. השכיבו אותי על אופנוע על הצד, טסו איתי בשדות חרושים, הם פוצצו את הגדר שבנינו בשניים וחצי מיליארד דולר והיא לא עזרה בכלום".

לדבריה המחבלים היכו אותה במקלות: "היכו אנשים וחטפו רבים. לא היה הבדל אם יחטפו קשישים או צעירים. כאב לי מאד באזור הצלעות כי היכו אותי כשאני על האופנוע. לא שברו לי את הצלעות, אבל הכאיבו לאזור הזה מאוד וזה הקשה לי מאוד על הנשימה. ככה עד שהגענו למנהרות. אחר כך הלכנו קילומטרים בתוך מנהרות, בתעלות רטובות והן נראו כמו קורי עכביש. התחלנו ללכת במנהרות, כשהאדמה לחה ויש לחות כל הזמן והגענו לאולם".

היא הוסיפה כי לאחר מכן הביאו אותה לעיירה הנמצאת בעזה, בקרבת קיבוץ בארי: "היינו באולם שהיו בו 25 חטופים, לקחו 5 מתוכם לחדר צדדי. שכבנו על מזרונים, ניסו שלא נחלה. היה איתנו פצוע בידיים ורגליים שנפצע כשהביאו אותו על האופנוע, זו הייתה רחמנות לראות את זה. היה עלינו משמר צמוד. הגיעו גם חובש ורופא והם דאגו לצד הסניטרי, שלא נחלה להם חס וחלילה. אנחנו היינו חמישה ולכל אחד היה מישהו ששמר עליו".

ליפשיץ ציינה כי "חילקו אותנו לפי קיבוצים ולפי תושבים. אכלנו פיתה עם גבינה לבנה, גבינה מותכת ומלפפון, זו הייתה ארוחה ליום שלם. מקלחת הייתה כל יומיים. אחרי כמה ימים העבירו אותנו למקום אחר, לא יודעת איפה".

"חמאס תכננו את הכל תקופה ארוכה", הוסיפה ליפשיץ בכאב. "חוסר הידיעה בצה"ל ובשב"כ מאוד פגע בנו. לא התייחסו לבלונים ולשריפת השדות ברצינות".

תגיות:חטופיםחמאסמלחמת חרבות ברזליוכבד ליפשיץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה