חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "שיהיה ברור - צה"ל מוכן לתמרון בעזה"

בהצהרה לתקשורת, אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי כי הצבא מוכן לתמרון הקרקעי: "נקבל החלטה יחד עם הדרג המדיני אודות השלב הבא והעיתוי שלו". צה"ל ביצע סיכול ממוקד של מפקדי חמאס ברצועה

הרמטכ"ל. ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)הרמטכ"ל. ארכיון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, מסר אחר הצהריים (שלישי) הצהרה לתקשורת, בתום סיור בעוטף עזה.

בנוגע לתמרון הקרקעי אמר הלוי כי מחכים לעיתוי הנכון: "אנו ערוכים בצורה טובה מאוד ומוכנים להיכנס פנימה עם כוחות מאומנים וחזקים שיודעים לפעול חזק, יודעים איך לפשוט ויודעים כיצד לפגוע באויב. התאמנו לכך, הצטיידנו באמצעים טובים מהמתקדמים בעולם, אבל בעיקר יש לנו את הלוחמים הטובים ביותר למשימות האלה. צה"ל ופיקוד הדרום תכננו תוכניות התקפה איכותיות להשגת יעדי המלחמה. שיהיה ברור - צה"ל מוכן לתמרון. אנחנו נקבל החלטה יחד עם הדרג המדיני אודות מהות השלב הבא והעיתוי שלו".

הרמטכ"ל הסביר כי השיהוי לפני הפעולה הקרקעית, חרף מוכנות הכוחות, נובע מכך שצה"ל מנהל מלחמה, ובשלב הזה יש שיקולים טקטיים ואסטרטגיים שמאפשרים לו עוד זמן לשפר ולאסוף מודיעין: "אנחנו תוקפים את האויב, הורגים לו פעילים ומפקדים והורסים תשתיות. אנו אוספים מודיעין לקראת הבאות ומחזיקים את חמאס במתח - האויב ממתין בדריכות. חמאס מצטער כבר עכשיו על מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר".

הלוי התייחס גם ללחימה בצפון, ואמר כי צה"ל תוקף באופן ייעודי כל אוכלוסייה שמנסה לפגוע באזרחי ישראל ובצה"ל: "חיזבאללה משתף פעולה עם המתקפה של חמאס ומזדהה עם דאע"ש במסווה של מגן לבנון. אנחנו ערוכים חזק, מוכנים ודרוכים גם לאפשרות של התרחבות הזירות - קרובות ורחוקות. לנוכח המצב בצפון בחרנו לפנות תושבים רבים. זה לא נוח, אבל זה הרבה יותר בטוח. אנחנו פועלים ונפעל להשיב את הביטחון לגבול הצפון".

לשאלה כמה זמן הלחימה תימשך, ומהן המטרות, השיב הלוי כי "הלחימה הזו תהיה ארוכה, יהיו בה גם דברים שיתבצעו מחוץ לגבולות המדינה. מטרות המלחמה כפי שהגדירה ממשלת ישראל הן הבסת חמאס, החזרת תחושת הביטחון ומאמץ להשבת החטופים. לא נשכח את מעשי הזוועה. את התמונות האלה אנחנו לוקחים איתנו קדימה לשדה הקרב, נחושים. נעשה את זה כמו לוחמים. אנחנו זוכרים ונלחמים, בעיקר כי אנחנו יודעים שיש לשם מה - זו המדינה שלנו, הבית שלנו, ואנחנו נגן עליו בכל דרך. התרחש כאן אירוע שלא קרה מקום המדינה, הוא ידרוש שינוי מהיסוד במציאות הביטחונית ויהיו לכך השלכות בין היתר בלחימה. למלחמה יש כתובת אחת: הנהגת חמאס וכל מי שפעל תחת פיקודה. הם ישלמו את המחיר על הפעולה שביצעו".

לסיום, בנוגע לחטופים ולאוכלוסייה בעזה, אמר הרמטכ"ל: "הדברים, גם כשהם נשמעים יותר נעימים, בכל אחד מהמקרים הם קשים ואכזריים. אנחנו ראינו את זה במעשי הרצח והברבריות והמוסר הנמוך. אנחנו ממליצים לחמאס לנהוג בכבוד באזרחי ישראל שנמצאים תחת ידיו. זה הכרחי, אבל אנחנו לא נמעיט בחומרת הטיפול שלנו בחמאס. צה"ל נלחם בחמאס, לא באוכלוסיית עזה. הצבא מעוניין שתושבי עזה יוכלו לעבור את המלחמה הזו עם כמה שפחות פגיעות. הצענו אזור להתפנות אליו עם מים ואוכל. כל תושב רצועת עזה צריך להחליט באופן עצמאי למען חייו".

צה"ל ושב"כ סיכלו מחבלי חמאס ברצועת עזה

לוחמי צה"ל, בהכוונת השב"כ, ממשיכים לבצע סיכולים ממוקדים ולפגוע בבכירים בארגוני הטרור בעזה. היום חוסלו עבד אלרחמן, סגן מפקד גדוד נוציראת, שהשתתף בפשיטה הרצחנית על קיבוץ בארי; ח'ליל מחג׳ז, סגן מפקד גדוד שאטי; וח׳ליל תתרי, סגן מפקד גדוד שיח רדואן.

תגיות:הרצי הלוימלחמת חרבות ברזלחמאסחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה