חדשות בארץ

בדיון במועצת הביטחון: שר החוץ חשף הקלטה של מחבל המתגאה בפני הוריו על רצח יהודים

אלי כהן הופיע בפני מועצת הביטחון, וקרא למדינות להכריז על חמאס כארגון טרור: "מלחמתה של ישראל היא מלחמתו של העולם החופשי"

כהן במועצת הביטחון (צילום: לב רדין. הקונסוליה הישראלית בניו יורק)כהן במועצת הביטחון (צילום: לב רדין. הקונסוליה הישראלית בניו יורק)
אא

שר החוץ, אלי כהן, נאם הערב (שלישי) בפני חברי מועצת הביטחון של האו"ם, שהתכנסו לדיון מיוחד, לבקשת ברזיל, כדי לדון במצב בישראל בפרט ובמזרח התיכון בכלל.

במהלך נאומו הקריא כהן את שמותיהם של חלק מהילדים שנחטפו על ידי החמאס לעזה. בדיון נכחו ג׳ו ורייצ'ל, הוריו של הארש גולדברג פולין, שנחטף לעזה מפסטיבל סופר נובה לאחר שנפצע קשה, ומורן אלוני, שאחיותיו, שרון אלוני קוניו דניאל אלוני, ביחד עם אחייניותיו יולי ואמה, בנות ה-3 ואמיליה בת ה-5, וגיסו דוד נחטפו לעזה.

שר החוץ כהן קרא לקהילה הבינלאומית לדרוש מקטאר, המממנת ומארחת את חמאס, להוביל לשחרור מיידי של כל החטופים. הוא הבהיר לשרי החוץ ולחברי מועצת הביטחון כי "מלחמתה של ישראל היא מלחמתו של העולם החופשי" וקרא לכל מדינות העולם שטרם עשו זאת להכריז על החמאס כארגון טרור.

במהלך הנאום, חשף שר החוץ הקלטה של שיחה בין אחד ממחבלי החמאס, לבין הוריו בעזה, במהלכה הוא חוזר שוב ושוב בגאווה על כך שרצח במו ידיו עשרה יהודים.

"אני קורא לכם לעמוד לצד ישראל במשימתה למחוק את המפלצות מעל פני האדמה", אמר כהן בנאומו. "אם לא כל המדינות יעמדו לצד הערכים הבסיסיים של האנושיות, כפי שהם מופיעים במגילת האו"ם, תהיה זו השעה השחורה ביותר של ארגון האומות המאוחדות שיאבד את הבסיס הערכי של קיומו. בשעה קשה זו של העם בישראל אנחנו אומרים בקול גדול: אנחנו חזקים! אנחנו נבנה מחדש, אנחנו נחושים להגשים את החלום שלנו: להיות עם חופשי, בארצנו, ארץ ציון וירושלים".

תגיות:אלי כהןחמאסמלחמת חרבות ברזלמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה