חדשות בעולם

"ישראל טרוריסטית": עובדת חברת וויקס באירלנד פוטרה לאחר שפרסמה פוסטים אנטישמיים

חברת וויקס הבינלאומית פיטרה עובדת באירלנד, שפרסמה פוסטים ברשת החברתית נגד ישראל ואף האשימה את קורבנות מרצחי החמאס

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

עובדת של חברת וויקס פוטרה לאחר שכתבה כי "מדינת ישראל טרוריסטית". וויקס היא חברה ישראלית לבניית אתרים, שפועלת בכל העולם. קורטני קרי, עובדת החברה שמתגוררת בדבלין, אירלנד, כתבה פוסטים אנטישמיים רבים מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' בחשבונה ברשת לינקדאין.

קרי, שעבדה כמנהלת צוות התמיכה באירלנד, השתתפה בהפגנה נגד ישראל ולאחר מכן כתבה ברשת: "היום אני גאה להיות אירית, לעמוד בסולידריות עם העם הפלסטיני עם למעלה מ-25 אלף מוחים כנגד האפרטהייד הישראלי. שורש האלימות הוא האידיאולוגיה הציונית, אתם יכולים להתנגד לציונות כאידיאולוגיה בזמן שאתם עומדים איתנים נגד אנטישמיות שהיא גם סוג של גזענות".

העובדת התבקשה להסיר את הפוסט כ"מחווה של רגישות כלפי הקולגות הישראלים שלה", אך כמה ימים לאחר מכן היא העלתה אותו שוב ואף האשימה את הקורבנות של מרצחי החמאס.

על כוחות הביטחון הישראליים כתבה קרי: "כיוונו את האש אל בתים, בתי חולים, בתי ספר, וגם מרפאות ועיתונאים". לאחר אינספור תגובות על דברי ההסתה שלה, היא הוסיפה כי אינה תומכת במעשי החמאס.

בעקבות הפוסטים, חברת וויקס קיבלה פניות ובקשות לפטר את קרי. ניר זוהר, נשיא ומנהל התפעול הראשי של וויקס, פרסם ברשת כי העובדת פוטרה. "חברי הצוות שלנו בישראל עברו כל כך הרבה מאז הפיגוע הנורא של חמאס ב-7 באוקטובר", כתב. "הם באבל, חלקם איבדו את בתיהם, אחרים איבדו חברים ובני משפחה, רבים היו בהלוויות מרובות במהלך השבועיים האחרונים (לפעמים יותר מהלוויה אחת ביום אחד), וחלקם אפילו יודעים שייאלצו ללכת להלוויות נוספות בקרוב. אחרים ננעלו באופן אישי במשך שעות בזמן שנורו יריות מחוץ למקלטים וחבריהם נרצחו. יש כל כך הרבה כאב וטראומה אישית. בתוך כך, זה בלתי נתפס, בלתי מוסבר ובלתי מתקבל על הדעת שכל הישראלים ייקראו טרוריסטים על ידי אדם שהם תופסים כחברה לצוות וכקולגה".

זוהר התייחס גם לפוסט הראשון שפרסמה קרי: "העובדת פרסמה פוסט דומה שבוע קודם לכן והתבקשה על ידי המנהל שלה להיות רגישה לשאר הקולגות שלה, והובהר לה כמה כאב זה גורם לעמיתיה. היא הסירה את הפוסט הקודם, אך כמה ימים בלבד לאחר מכן בחרה לפרסם את הפוסט שהוזכר, שבעצם מפנה אצבע מאשימה לעבר קורבנות הטרור הנורא. האשמות אלו בזמנים מטרידים כאלה לא רק פוגעות ברוח הצוות הישראלי, אלא גם מאיימות על הקשר בין משרדנו בדבלין עם 500 חברי הצוות שלנו ועמיתיהם הישראלים. לכן החלטנו להיפרד מאותה עובדת".

תגיות:הסתהאנטישמיותחרבות ברזלוויקס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה