חדשות בארץ

חוסלו המחבלים שניסו לחדור לזיקים; צה"ל תקף מטרות בסוריה

אחרי קרב של מספר שעות, צה"ל חיסל חוליית מחבלי חמאס שניסתה לחדור לישראל דרך הים. הצבא תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים. בכיר בהנהגת חמאס: "מו"מ לשחרור 50 חטופים". צה"ל: "הם לא יקבלו דלק"

חוף זיקים (צילום: Attia Muhammed/Flash90)חוף זיקים (צילום: Attia Muhammed/Flash90)
אא

אחרי קרב ארוך שנמשך מספר שעות, צה"ל חיסל הלילה (בין שלישי לרביעי) חוליית מחבלים שחדרה מכיוון בחוף זיקים. לאחר שהמחבלים זוהו על ידי כוח של זרוע הים, צה"ל תקף את הפיר ממנו יצאו בגבול רצועת עזה ואת מחסן אמצעי הלחימה ששימש את המחבלים.

במהלך הלילה כוחות הביטחון עצרו שני מבוקשים בג'נין. במהלך פעילות נוספת במחנה הפליטים בעיר, פתחו מחבלים באש לעבר כוחות צה"ל. כלי טיס מאויש תקף את המחבלים. לפחות שלושה מחבלים נהרגו. בחסדי שמיים, אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה, זאת בתגובה לשיגורים אמש לעבר ישראל. כמו כן, אזעקות צבע אדום נשמעו בפעם השנייה הלילה בעוטף עזה, וטילים נורו אל עבר אזור עין השלושה.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר אמש במועצת הביטחון, כי המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר "לא התרחשה בוואקום". בעקבות הסערה שחוללו דבריו, אמר גוטרש כעבור מספר שעות כי "התלונות של העם הפלסטיני אינן יכולות להצדיק את ההתקפות המחרידות של חמאס". הוא ביקש לא להעניש את הפלסטינים קולקטיבית על פעולות חמאס.

עלי ברכה, בכיר בהנהגת חמאס בחו"ל, טען כי נעשים מאמצי תיווך בהובלת מדינות ערביות לשחרור 50 חטופים נוספים המוחזקים בעזה. הוא אמר לכלי התקשורת בסוריה כי בארגונו דורשים את הפסקת התקיפות של צה"ל בעזה והכנסת מוצרי יסוד לבתי החולים בתמורה לכך. דובר צה"ל דניאל הגרי הבהיר אמש כי לא ייכנס דלק לרצועה: "חמאס צריך אותו לתשתיות המבצעיות שלו. יש לו דלק, הוא יכול לספק לבתי החולים".

תגיות:סוריהצה"לזיקיםחרבות ברזלמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה