חדשות בארץ

גורם ביטחוני: "בקרוב ייגמר הדלק למנהרות - מחבלי חמאס ייאלצו לצאת החוצה"

מאגרי הדלק ברצועה מתמעטים, וגורם ביטחוני טוען כי בקרוב לא יהיה חשמל ואוויר מתחת לאדמה ובכירי חמאס ייאלצו לצאת החוצה: "מה שמעניין אותם זה רק הדלק - לא מזון ולא מים"

מנהרת חמאס (צילום: Attia Muhammed/Flash90)מנהרת חמאס (צילום: Attia Muhammed/Flash90)
אא

גורם ביטחוני בכיר אמר היום (רביעי) כי ברגע שמאגרי הדלק ברצועת עזה ייגמרו, לא יהיו חשמל ואוויר במנהרות ובמבנים שנמצאים מתחת לקרקע, ולכן "הנהגת חמאס והפעילים ייאלצו לצאת לאוויר הפתוח".

"לפי חישוב שנעשה במערכת הביטחון, וניתוח של המצב ההומניטרי של מלאים בכלל והיקף הדלקים בפרט שיש ברצועת עזה, תוך זמן קצר נראה את החמאס נכנס ללחץ גדול", אמר הגורם לאתר וואלה. "מנהיגים, מפקדים ופעילים - מה שמעניין את הנהגת חמאס אלו הם הדלקים, לא מזון ולא מים. למה? כי רוב ההנהגה והלוחמים שלו נמצאים במנהרות עמוק בקרקע. הם חייבים אנרגיה כדי להזרים אוויר, לתפעל את מערכות הקשר ולהפעיל את אתגרי שיגור הרקטות.

"את הכול הם עושים בשלט רחוק. בלי חשמל ובלי דלק לגנרטורים הם לא יכולים להסתתר במנהרות. כל יום שעובר המצוקה שלהם יותר גדולה. לכן חמאס בלחץ גדול מאוד. כשייגמרו להם הדלקים, נראה אותם יוצאים החוצה".

הגורם הביטחוני אישר, כי האמריקאים התנו את המשך הסיוע הצבאי בשמירה על הציר ההומניטרי מרפיח. בצה"ל התעקשו להימנע מכך, אך לאחר לחץ מארצות הברית סוכם שישראל תפקח על כלל תכולת המשאיות. כלומר, לרצועה לא ייכנס דלק אלא אך ורק מים, תרופות ומזון: "הייתה להם מצוקה נקודתית של תחבושות, חומרי הרדמה ואוכל לתינוקות, ולכן ישראל אישרה כניסה של משאיות בבקרה", סיכם.

תגיות:חמאסמנהרותעזהחרבות ברזלמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה