חדשות בארץ

"עזר להן ונרצח": כך הציל הגיבור הבדואי את בנות משפחת סוויסה

עאמר אבו סבילה, בן 25 מהיישוב הבדואי אבו תלול בנגב, נורה לאחר שהציל את בנותיהן של דולב ואודיה סוויסה הי"ד בשדרות. רבש"צ שדרות: "האמא והאבא נרצחו, עאמר נרצח רק כדי להגן על המשפחה"

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

עאמר אבו סבילה, בן 25 מהיישוב הבדואי אבו תלול בנגב, הציל את בנות משפחת סוויסה בעת הטבח הנוראי של חמאס בבוקר שמחת תורה. הוא נחשב לנעדר, ושלשום, אחרי חיפושים רבים, משפחתו קיבלה הודעה כי גופתו זוהתה.

עאמר, נשוי ואב לשניים, נרצח ליד לתחנת המשטרה בשדרות, מיד אחרי שהציל את בנותיהן בת ה-6 וה-3 של דולב ואודיה סוויסה הי"ד, שנרצחו ברכבם בעת שניסו להימלט מהעיר. על פי העדויות, עאמר יצא בשבת לבקר את אחיו, שעבדו כמאבטחים בשדרות. כשהחלו אזעקות, אביו ביקש ממנו לצאת מהעיר על מנת שלא לקחת סיכון. אבו סבילה אמר לאביו שהוא ייצא אחרי שיעזור לאישה שזועקת לעזרה. הוא פגש את בני משפחת סוויסה, יצא מרכבו ונכנס לרכב המשפחה, ונסע איתם לכיוון תחנת המשטרה. אלא ששם ארבו למשפחה מחבלי חמאס.

עוד קודם, משפחת סוויסה נתקלה במחבלים ליד המתחם המסחרי בעיר, וכדי להציל את חייהם התפצלו האב והאם, כשכל אחד לקח בת אחת. הם ניסו להסתתר, אך המחבלים ירו בדולב. הילדה שהייתה עם האב לא נפגעה, וברחה אל אמה ואחותה. האם אודיה הכניסה את הילדות לרכב, ושוטר שעבר במקום ברכב אזרחי הנחה אותה לנסוע אחריו למשטרה, אבל שם, כאמור, חיכו המחבלים. אבו סבילה, שעבר במקום, הבין כי בגלל ההלם אודיה מתקשה לנהוג. הוא נכנס למכונית והחל לנסוע אחרי השוטר, שנרצח על ידי המחבלים ליד תחנת המשטרה. עאמר גונן על הילדות שהיו במושב האחורי ולא נפגעו, אך הוא עצמו נרצח.

רונן גבאי, רבש"צ העיר שדרות, סייע לו בחילוץ הילדות. עלי אבו סבילה, בן דודו של עאמר, אמר אתמול כי "הוא נרצח רק כדי להגן על המשפחה משדרות. הילדים נשארו בחיים, האמא והאבא נרצחו וירו בעאמר. הוא עזר להם ונרצח".

תגיות:בדואיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה