חדשות בארץ

צה"ל תקף בחאן יונס: חוסל מפקד הגזרה מטעם חמאס

תיסיר מבאשר היה מפקד הגזרה הצפונית של דרום הרצועה והוביל פיגועים נגד חיילים ואזרחים בדרום העוטף. היה מעורב בפיגוע בעצמונה, במוצב אורחאן ועוד. נחשב למקורבו של מוחמד דף

תקיפה בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

צה״ל ושב״כ חיסלו הלילה (בין שלישי לרביעי) את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של חמאס, תיסיר מבאשר, שהוביל לאורך השנים פיגועים רצחניים כנגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.

מבאשר. בעברו, שימש כמפקד הכוח הימי של ארגון הטרור והחזיק במספר תפקידים במערך ייצור אמצעי לחימה. נחשב לבעל ניסיון צבאי ופיקודי רב כמכווין פיגועים, והוא מקורב לבכירי ארגון הטרור, בדגש על מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית. בין תפקידיו היה אחראי למספר פיגועים רצחניים כנגד חיילי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל לאורך השנים, ביניהם הפיגוע במכינת "עצמונה" במרץ 2002, בו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים.

כמו כן, ממידע מודיעני עולה כי הוא ייצר את חומר הנפץ שפוצץ את מנהרת התופת במוצב אורחאן ביוני 2004, שכתוצאה ממנו נהרג חייל צה"ל סמ"ר רועי ניסים ז"ל ונפצעו נוספים. בנוסף, מבשאר הכווין את הפיגוע במוצב ורד ביוני 2003, והיה מעורב בפיגוע החדירה לחופי זיקים במבצע "צוק איתן".

בצה"ל ציינו כי בפיקודו נורו מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" כ-300 רקטות ופצצות מרגמה משטח צפון חאן יונס לעבר ישראל.

נזכיר כי אתמול דיווח צה"ל על חיסולם של מספר בכירים נוספים בשרשרת הפיקוד של החמאס: עבד אלרחמן, סגן מפקד גדוד נוציראת, שהשתתף בפשיטה הרצחנית על קיבוץ בארי; ח'ליל מחג׳ז, סגן מפקד גדוד שאטי וח׳ליל תתרי, סגן מפקד גדוד שיח רדואן.

תגיות:חיסוליםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה