חדשות בארץ

חיים רביבו נגד ממשלת טורקיה: "הם עושים לאנשים שטיפת מוח"

כדורגלן העבר ששיחק בטורקיה עלה לכותרות אחרי שזעם על ההחלטה לערוך דקת דומיה במדינה להרוגים בעזה: "זה לא יהודים מול מוסלמים או ישראלים מול פלסטינים, זה מדינת ישראל מול ארגון טרור, ואת הפתח הזה צריך לנצל בהסברה כדי שאנשים יבינו מול מי אנחנו מתמודדים"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90, shutterstock)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90, shutterstock)
אא

אחרי ששיחק בה בתחילת שנות האלפיים וזכה לפופולריות רבה, כדורגלן העבר חיים רביבו חזר לאחרונה לכותרות בטורקיה. הסיבה: הוא ביקר בחריפות את ההתאחדות המקומית שקבעה דקת דומייה להרוגים בעזה, תוך התעלמות מהאסון בישראל. האתרים ציטטו אותו, והיה מי שענה לו על הביקורת הזאת.

בראיון לתוכנית "אולפן הלילה" הוא סיפר: "הפוסט שלי עורר הדים גדולים, וזה בדיוק מה שרציתי. כעסתי מאוד. לעשות דקת דומייה, לענוד סרטיםשחורים ולהגיד שזה לאנשים שנפגעו בעזה מבלי להזכיר במילה אחת את הזוועות שהיו פה בארץ ואת הטבח שארגון הטרור של חמאס עשה לנו, מאוד הכעיס אותי... לפני ה-7 באוקטובר לא היה לי מושג ברשתות חברתיות ולא התעסקתי בזה, זו הייתה הדרך הראשונה והמהירה להביע את הזעם שלי".

"ודאי שזה אירוע מטלטל עבורי פה בארץ", הוסיף. "טורקיה היא לא הדבר שמעניין אותי בחיי היומיום, אלא ישראל. אבל ברגע שראיתי את העוולה שעשו, אני הרי הייתי שם בזמן האינתיפאדה השנייה בטורקיה, ובכל מגרש שהגעתי הרימו דגלים של פלסטין ותמונות של עראפת. אבל בסוף כשהסתובבתי ברחוב, זה לא מייצג את כל העם הטורקי. כמובן שיש שם אחוז גבוה מאוד של קיצוניים שתומכים בחמאס ותומכים בפלסטינים, אבל בגדול זה לא מייצג את העם הטורקי".

"בטורקיה הממשלה לא נותנת לערוצי התקשורת בכלל להראות את הצד שלנו, מה שהם משדרים זה את הצד שלהם, כמו שטיפת מוח. אנחנו במלחמה הזו ברשת זה כמו דוד וגוליית, הם כמויות מטורפות ומתכוננים לזה שנים ומראים רק צד אחד, וזה מה שרואים שם".

כוכב העבר הבהיר שימשיך במסע ההסברה. "אם החיילים שלנו מסכנים את החיים שלהם בהגנה עלינו, וכל אחד תורם בשביל האחדות הזו, אנחנו צריכים לעשות את המעט שאנחנו יכולים. לפני כן לא הייתי ברשתות החברתיות, בגלל שהיה פילוג בעם והיה רוע, זה מה ששלט. היום אתה נכנס לרשת החברתית והלב שלך נפתח כשאתה רואה את הישראליות והאחדות, ואיחוי השסע הזה שנהיה, ואתה אומר לעצמך - אני חייב לעשות משהו ולהיות חלק מכל הדבר הזה. עזוב את האוכל והעזרה, יש דברים שהם הרבה יותר חשובים".

על חמאס אמר: "הם עובדים על זה במשך שנים, כמו שהם צברו נשק והכינו את המלחמה הזאת, הם צברו כוח משמעותי ברשתות החברתיות. לכן זה אחד הדברים שאנחנו נצטרך לתקן בעזרת השם אחרי שננצח במלחמה. נוצר לנו פתח מסוים שלא היה לנו לפני כן. הפתח הוא שמדינת ישראל נלחמת מול ארגון טרור. זה לא יהודים מול מוסלמים או ישראלים מול פלסטינים, זה מדינת ישראל מול ארגון טרור, ואת הפתח הזה צריך לנצל אותו בהסברה כדי שאנשים יבינו מול מי אנחנו מתמודדים".

תגיות:חיים רביבוממשלת טורקיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה