חדשות בעולם

מרגש: מאות מיהודי התפוצות מציעים דירות למפונים

משפחות יהודיות מכל רחבי העולם מציעות את דירותיהן למפוני הצפון והדרום. חלק מהדירות בארץ וחלקן בחו"ל, עם הבטחה לאירוח ברמה הגבוהה ביותר

תושבי קריית שמונה עוזבים את העיר (צילום אייל מרגולין / פלאש90)תושבי קריית שמונה עוזבים את העיר (צילום אייל מרגולין / פלאש90)
אא

במשך השבוע האחרון זה הפך לתופעה: משפחות יהודיות מכל רחבי העולם מזמינות את מפוני הדרום והצפון להתארח בדירות הנופש שלהן, ומציעות להן אירוח ברמה הגבוהה ביותר.

את התופעה ניתן לראות בקהילות יהודיות שונות בעולם, כמו למשל באטלנטה, שם הבהירו אנשי הקהילה שהם יממנו למפונים את כל הטיסות והשהות, וכן באזורים שונים בארה"ב. גם ברחבי אירופה ישנם דיווחים על משפחות שמעניקות את בתי הנופש ודירות האירוח שלהן למפונים מישראל למשך "פרק זמן של התאוששות" או לזמן בלתי מוגבל.

בנוסף, יש כאלו שהתאחדו באופן רשמי תחת מיזם מיוחד שמובילה ההסתדרות הציונית העולמית, אשר מחבר בין מפונים מהארץ לבין יהודי התפוצות. מדובר ביהודים שגרים בחו"ל, אך מחזיקים בדירות בישראל, וכעת הם מציעים את דירותיהם שעומדות ריקות במשך השנה, ומשמשות אותם רק כשהם באים לביקור בישראל. דירות רבות כאלו מוצעות ברחבי הארץ ובעיקר בירושלים.

יצוין כי ההסתדרות הציונית הכריזה כי היא לוקחת על עצמה אחריות על כל הנכסים בארץ מבחינת החוזים, והיא תהיה זו שתדאג להעביר אותם למשפחות הזקוקות להם, כאשר הכל ייעשה בתיאום עם הרשויות המקומיות והאזוריות.

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ציין לשבח את מאות המשפחות מכל רחבי העולם שפנו אליו בבקשה להצטרף לפרויקט. "נכון שהאנשים האלו לא גרים בבתים הללו במשך כל השנה, ובכל זאת, מדובר בפינה שלהם, בשמיכה ובכרית שלהם, והם מוכנים לתת את הדירה המרוהטת למי שרק צריך אותה", הוא אמר.

לשאלה למשך כמה זמן ישמשו הדירות את המפונים, השיב חגואל כי מדובר בשלב זה על שלושה חודשים שבהם לוקחת ההסתדרות הציונית אחריות על הדירות, כשהשאיפה היא להחזיר אותן לכל המאוחר עד פסח - תקופה שבה רבים מבעלי הדירות חפצים להגיע לארץ וזקוקים לדירותיהם.

תגיות:יהדות התפוצותדירותחסדחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה