חדשות בארץ

ארדואן: "החמאס לא ארגון טרור אלא ארגון שחרור"; ישראל: "דוחים בשאט נפש את ההסתה"

נשיא טורקיה, שנאם בפני חברי מפלגתו, טען כי יש להפעיל לחץ על ישראל בכל האמצעים על מנת שתפסיק את המתקפה על עזה. בישראל הגיבו בחריפות. כעס גם על מלכת ירדן, שהתכחשה למעשי הזוועה של חמאס בעוטף

נשיא טורקיה (צילום: shutterstock)נשיא טורקיה (צילום: shutterstock)
אא

בישראל זעמו היום (רביעי) על נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שבנאום בפני חברי מפלגתו הצהיר כי "חמאס אינו ארגון טרור, אלא ארגון שחרור שמנהל מאבק על אדמתו". גורם מדיני בכיר בירושלים אמר היום כי "בתפיסת האיסלאם של ארדואן, להרוג יהודי זה בסדר והחמאס הוא ארגון לגיטימי לחלוטין". הנשיא הטורקי הודיע על ביטול ביקורו הצפוי בישראל ואמר: "אין לנו בעיה עם מדינת ישראל, אבל יש לנו בעיות עם המדיניות שלה נגד הפלסטינים. ישראל ניצלה את הכוונות הטובות של טורקיה, לא אבקר בה כפי שתוכנן. אנחנו לא חייבים לה כלום".

בנאומו טען ארדואן כי "ישראל מתנהגת כמו ארגון ולא כמו מדינה, ולצה"ל יש שיטות לחימה מבישות. יש לפעול להפסקת אש מיידית בין ישראל לחמאס. על המדינות המוסלמיות לפעול יחד למען שלום בר קיימא. נשתמש בכל האמצעים הפוליטיים, הדיפלומטיים והצבאיים הנדרשים. ישראל חייבת להפסיק את ההתקפות על עזה, על מעצמות העולם ללחוץ על ישראל להפסיק את ההתקפות". הוא פנה לגורמים בינלאומיים שתומכים בישראל והפציר בהם "להפסיק להוסיף דלק למדורה".

ארדואן אמר בנוסף כי יש להשאיר את מעבר רפיח פתוח באופן קבוע, כדי לאפשר העברת סיוע הומניטרי לעזה. "יש לסיים את חילופי השבויים בדחיפות".

בתגובה הרשמית של משרד החוץ נמסר: "ישראל דוחה בשאט נפש את דבריו החמורים של נשיא טורקיה על ארגון הטרור חמאס. ‏החמאס הוא ארגון טרור מתועב, גרוע מדאע"ש, שרוצח באכזריות ובכוונה תחילה תינוקות, ילדים, נשים וזקנים, לוקח אזרחים כבני ערובה ומשתמש בבני עמו כמגנים אנושיים. ‏גם הניסיון של נשיא טורקיה להגן על ארגון הטרור, ודברי ההסתה שלו, לא ישנו את מחזות הזוועה שכל העולם ראה ואת עובדה החד משמעית: חמאס=דאע"ש".

מלכת ירדן הטילה ספק בהרג ילדים ישראלים. משפחות החטופים הגיבו

מטה משפחות החטופים העביר היום למלכת ירדן, ראניה, קישור לאתר מקודד, הכולל סרטוני עריפת ראשים, שריפת גופות והתעללות מזעזעת של מחבלי חמאס בתושבי היישובים בעוטף.

העברת החומר נעשתה בתגובה לריאיון של מלכת ירדן, אתמול ל-CNN, שבו התכחשה למעשי הזוועה והפשעים נגד האנושות של אנשי חמאס כנגד ילדים, נשים, גברים וחיילים. בריאיון אמרה המלכה, שמוצאה ממשפחה פלסטינית, כי "נשיא ארה"ב אמר שיש לו ראיות, שהוא ראה ראיות שערפו ראשי ילדים, רק כדי לחזור בו אחר כך כי צה"ל אמר שאין הוכחה לכך. זו הטיית אישוש. אפילו ב-CNN, בתחילת הסכסוך, הייתה כותרת שדיווחה על ילדים ישראלים שנמצאו שחוטים בקיבוץ ישראלי. כשקוראים את זה, זה לא אומת באופן עצמאי. האם תפרסמו משהו שלא אומת שהגיע מהפלסטינים?", אמרה ראניה.

המראיינת קטעה את דבריה וציינה שיש הוכחות: "המלכה ראניה, אני צריכה לעצור אותך, כי היו תמונות שהישראלים והעיתונאים שלנו שהיו שם הראו". המלכה השיבה: "אני לא מדברת על עריפת ראשים, אני מדבר על גופות של תינוקות מלאי כדורים". ראניה האשימה את כלי התקשורת המרכזיים בעולם המערבי ב"מוסר כפול מובהק" בסיקור המלחמה. "זה היה מאוד מאכזב לראות את הסטנדרטים הכפולים בעולם, לראות את הגינוי החריף למה שקרה ב-7 באוקטובר, אבל מעט מאוד גינויים למה שקורה היום. הנרטיב תמיד מוטה לצד הישראלי".

גורמים מדיניים בכירים מסרו בתגובה לדברי ראניה: "ילדים ישראלים נרצחו בדרכים איומות ונוראות. הכחשת המציאות על ידי המלכה מאכזבת. אנחנו מזמינים את המלכה לראות את סרטוני מעשי הזוועה ולפגוש אישית את משפחות הנרצחים בעוטף עזה".

מזכ"ל האו"ם: דבריי סולפו

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שאמר אתמול במועצת הביטחון כי המתקפה של חמאס בעוטף "לא התרחשה בוואקום" ולא גינה את ארגון הטרור, טען היום כי דבריו סולפו. זאת למרות שדבריו שודרו בשידור חי והוקלטו. בשיחה עם כתבים בניו יורק טען גוטרש, כי כוונת דבריו דווקא "הייתה הפוכה מהדרך שהפרשנים הציגו אותם".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הגיב להודעה זו של מזכ"ל האו"ם וקרא לו להתפטר: "זו חרפה לאו"ם שהמזכ״ל אינו חוזר בו ואינו מסוגל אפילו להתנצל על דבריו הברורים מאתמול. הוא חייב להתפטר. המזכ"ל שוב מעוות ומסלף את המציאות, הוא אמר אתמול בבירור, שמסע הטבח והרצח של חמאס 'לא קרה בוואקום'. כל אדם מבין והבין היטב שמשמעות דבריו היא - האשמה של ישראל במעשי חמאס או לכל הפחות גילוי הבנה והצדקה של המזכ"ל לטבח. מזכ"ל שלא מבין שלרצח של חפים מפשע לא יכולה להיות שום הצדקה ושום 'רקע', לא יכול להיות מזכ"ל. עצוב שזה האיש שעומד בראש האו"ם שאמור להילחם בטרור ובזוועות. אני קורא לו שוב להתפטר. ישראל תפעל כדי להעביר מסר ברור לאו"ם ולעומד בראשו: לא נקבל את המשך ההטיה והשנאה כלפי ישראל בגוף שבראשו הוא עומד".

תגיות:האו"םמלחמת חרבות ברזלרג'פ טאיפ ארדואןחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה