חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: מחבלי חמאס עברו אימונים מיוחדים באיראן – לקראת המתקפה

על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, המחבלים הגיעו לאיראן יחד עם מפקדים בכירים בארגון, מה שמוכיח את הטענה שאיראן הייתה מעורבת בתכנון המתקפה. בארה"ב מדווחים גם שישראל הסכימה לבקשת האמריקנים לדחות את התמרון הקרקעי

מחבלי חמאס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מחבלי חמאס בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

העיתון וול סטריט ג'ורנל, היוצא לאור בניו יורק, דיווח היום (רביעי) לראשונה כי בידיו הוכחות לכך שמאות מחבלים של החמאס, ומפקדים בכירים בארגון, עברו אימונים מיוחדים באיראן. זאת, חודשים לפני המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור על יישובי העוטף בשביעי באוקטובר.

על פי הדיווח, המסתמך על מקורות מודיעיניים צבאיים, יותר מ-500 מחבלי חמאס הוכשרו באיראן למשימות מיוחדות, באימונים שנוהלו על ידי מפקדים בכירים בכוח קודס האיראני. האימונים החלו לפני מספר חודשים, והסתיימו כחודש לפני המתקפה. על תוכנית ההכשרה הופקד מפקד כוח קודס, הגנרל איסמעיל קאאני. בדיווח צוין, כי לא מן הנמנע שגם אנשי חיזבאללה עברו אימונים מיוחדים.

בוול סטריט ג'ורנל הוסיפו, כי כשבוע לפני המתקפה נערכה בביירות פגישת "תיאום" בין בכירים צבאיים בחמאס לאנשי צבא איראניים.

גורמי צבא בארה"ב ציינו כי אין זה נדיר שאיראן אימנה אנשי חמאס, וכי אימונים אלו נעשים על בסיס קבוע. עם זאת, העיתון דיווח כי מדובר בחיזוק לטענת ישראל וגורמים בארה"ב על מעורבות איראנית בתכנון המתקפה.

מוקדם יותר היום, התייחס דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, למעורבות האיראנית ואמר בין היתר כי איראן סיפקה לחמאס נשק, כספים, ציוד, אמל"ח מסוגים שונים, וכיום ממשיכה לספק ידע מודיעיני.

לבקשת ארה"ב: ייתכן והכניסה הקרקעית לעזה תידחה

הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום גם, שישראל נענתה לבקשת ארה"ב לדחות את התמרון הקרקעי בעזה. צבא ארה"ב העביר מסר לישראל לפיו דרוש לו זמן להעביר לאזור ולהתקין 12 מערכות יירוט והגנה מפני טילים, ולפרוס כוחות באזור. המערכות נועדו להגן על החיילים אמריקניים שמוצבים בעיראק, סוריה, ירדן, כווית, ערב הסעודית, איחוד האמירויות ועוד. פריסת המערכות תיעשה לכל המאוחר בתוך מספר ימים.

תגיות:וול סטריט ג'ורנלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה