חדשות בארץ

נתניהו: "כולם יצטרכו לתת תשובות למחדל - גם אני"

בהצהרה לתקשורת, אמר ראש הממשלה כי צה"ל ייכנס קרקעית לרצועה בעיתוי הנכון והבהיר את מטרות המלחמה: "למוטט את החמאס ולהחזיר את החטופים"

נתניהו. ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו. ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בה התייחס לנושאים הבוערים, בהם התמרון הקרקעי הצפוי, החטופים, וגם לקיחת אחריות על המחדל של השביעי באוקטובר.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "הצבנו למלחמה שתי מטרות - למוטט את החמאס ולהחזיר את החטופים. כל אנשי החמאס הם בני מוות. בתוך עזה ומחוצה לה, מעל האדמה ומתחת לה. חיסלנו אלפי מחבלים - וזו רק ההתחלה. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. לא אפרט מתי, איך, כמה. וטוב שכך, וגם לא את מכלול השיקולים שאנחנו לוקחים בחשבון, שרובם הגדול כלל לא ידוע לציבור - וכך צריך להיות. טוב שכך, כדי לשמור על חיי חיילנו. העיתוי נקבע על ידי קבינט ניהול המלחמה, יחד עם הרמטכ"ל, ויחד עם הקבינט. אנחנו פועלים כדי להבטיח את התנאים המיטביים ללוחמינו לפעולות הבאות. כשניכנס לעזה, בהמשך הלחימה, נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים - מבצעי הזוועות המחרידות של חמאס-דאע"ש. אני קורא שוב לאוכלוסיה הבלתי-מעורבת בעזה - תתפנו לדרום הרצועה".

"אנו מגייסים את תמיכתם של מנהיגים בעולם להמשך המערכה. רבים בעולם מבינים את מה שאני אומר מאז 2014 - חמאס זה דאע"ש. אני אומר להם שהמלחמה שלנו בחמאס, היא גם המלחמה שלהם. המלחמה שלנו בחמאס היא מבחן לאנושות כולה. זהו מאבק בין ציר הרשע של איראן-חיזבאללה וחמאס, לבין ציר החופש והקידמה. אנחנו בני האור, הם בני החושך, והאור ינצח את החושך".

מאז פרוץ המלחמה טענו באופוזיציה, וגם חלק מגופי התקשורת, כי ראש הממשלה מסרב להצהיר על לקיחת אחריות, וכן שישנם חילוקי דעות בתוך הקבינט ומתח בינו לבין ראשי גורמי הביטחון. על כך השיב: "שר הביטחון גלנט, השר גנץ ואני, הקבינט, הרמטכ"ל וראשי זרועות הביטחון, אנו עובדים מסביב לשעון כדי לממש את יעדי המלחמה עד לניצחון, בלי שיקולים פוליטיים. כולם יצטרכו לתת תשובות על המחדל בשביעי באוקטובר, גם אני. אבל כל זה יקרה אחרי המלחמה. כראש הממשלה אני אחראי על הבטחת עתידה של המדינה, וכעת תפקידי להוביל העם לניצחון מוחץ. אזרחי ישראל, נברר עד תום מה קרה. המחדל ייבדק עד תום".

נתניהו התייחס גם למפונים מהיישובים ולסיוע לאזרחים: "שרי הממשלה פועלים כדי להושיט יד מסייעת לכל מי שזקוק לכך. פינינו רבבות אזרחים ביישובי קו העימות לבתי מלון, למתחמי אירוח ולמקומות אחרים, במימון מלא של המדינה. משרדי הממשלה מגבשים תכניות להמשך סיוע נרחב לכלל אזרחי המדינה, בדיוק כפי שעשינו בקורונה. לא נשאיר אף אחד מאחור, ושר האוצר ירחיב על כך בהקדם. נקים מעפר את היישובים והקיבוצים, ונשקם את הקהילות שנפגעו".

לסיום פנה נתניהו למשפחות הנרצחים: "גדיעת חייהם של 1,400 נרצחים היא כמו מטר חצים לליבנו. הממשלה תקבע ימי אבל לאומי לאסון הנורא. איננו שוכחים לרגע את הכאב העצום של האובדן. נגשים את נבואת ישעיהו - לא יישמע עוד חמס בארצך. אני מרכין את ראשי בפני כל המשפחות שחורבן נורא פקד אותם. חייהם לעולם לא יהיו אותו דבר. שולח להם מעומק ליבו של העם כולו חיבוק אוהב ומנחם".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הערב הצהרה קצרה לתקשורת בה אמר: "צה"ל תקף תשתיות טרור מעל הקרקע ומתחת לקרקע. כל תקיפה כזו משפרת את מצבנו. המלחמה הזו תהיה ארוכה, נדרשת סבלנות. אנו משפרים את מצבנו לקראת השלב הבא של הלחימה. חיסול בכירים בעדיפות עליונה. כל בכיר שנדע עליו, יחוסל. מי שעשה את הטבח בשביעי באוקטובר רצה להשיג אימה ומוות, וצריך להראות את זה לעולם. מי שלא יקבל את זה - יקבל את חמאס-דאע"ש בחצר האחורית שלו".

תגיות:חמאסבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזלדניאל הגרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה