חדשות בארץ

בישראל תוקפים את סין ורוסיה: "איך היו מגיבים אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות?"

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף את שתי המדינות במועצת הביטחון: "איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אתן לכם להרהר". צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה ומתכונן לכניסה קרקעית

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

העצרת הכללית של האו"ם תתכנס היום (חמישי) בשעה 17:00 (שעון ישראל) לדיון חירום במלחמה בעזה. הכינוס ייערך לבקשת הקבוצה הערבית בהובלת ירדן. הוא ייפתח בנאום של הפלסטינים, לאחר מכן ינאמו שגריר ישראל גלעד ארדן, שגריר ירדן ושר החוץ של איראן.

מועצת הביטחון דחתה הלילה הצעת החלטה שהגישה רוסיה שקראה להפסקת אש מיידית בעזה. מנגד, רוסיה וסין הטילו וטו על הצעת החלטה אמריקנית להבעת תמיכה בישראל וגינוי חמאס. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה כי היא "מאוכזבת מאוד" מהווטו.

השגריר ארדן תקף בדיון את רוסיה וסין: "איך מוסקבה הייתה מגיבה אם חוליות טרור היו מוחקות שכונות שלמות במוסקבה? איך בבייג'ינג היו מגיבים אם טרוריסטים היו כורתים את הראשים של התינוקות שלכם? אני אתן לכם רגע להרהר בכך - למרות שלא צריך אפילו רגע - כולנו יודעים בדיוק איך הייתם מגיבים. ההחלטה הרוסית לא מזכירה כלל את זכותה של ישראל להגנה עצמית. האם מוסקבה או בייג'ינג היו מקבלות זכות להגנה עצמית אם היו עומדות מול איום דומה? אני מניח שכן".

שגריר רוסיה באו"ם השיב לארדן: "בהצעת ההחלטה שלנו יש גינוי לטרור והבעת אמפתיה למצב של ישראל. אנחנו לא מבקשים ממכם לא להילחם בטרור - אנחנו מבקשים שתילחמו בטרוריסטים ולא באזרחים. קח את זה בחשבון כשתבחר להגיב לדברים שלנו בעתיד". שגריר סין אמר: "אם ישראל מתייחסת לסין כיריב, כנראה שבחרתם במטרה הלא נכונה. מתחילת העימות בעזה אנחנו גינינו את כל ההתקפות נגד אזרחים - ישראלים ופלסטינים".

מוקדם יותר, בית הנבחרים האמריקני אישר החלטה המביעה תמיכה בישראל במלחמתה בחמאס. ההחלטה התקבלה ברוב של 412 תומכים מול 10 מתנגדים. גם בבריטניה ממשיכים נציגי הממשלה להביע תמיכה בישראל. שר ההגנה הבריטי, גרנט שאפס, אמר הלילה ל"סקיי ניוז": "לבקש מישראל להפסיק לתקוף בעזה? זה בלתי נסבל. אנו מבינים שישראל הותקפה בצורה מאוד אכזרית בידי מחבלי חמאס - שחטו גברים, נשים וילדים כמו דאעש".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו הלילה שוב, ודנו בהתפתחויות בלחימה ובמאמצים לשחרור החטופים. "הנשיא ציין את מחויבותו לסיוע הומניטרי לעזה והדגיש את זה שלישראל יש זכות ואחריות להגן על עצמה ושחמאס לא מייצגת את העם הפלסטיני. הם סיכמו להמשיך את הדיונים השואפים ביניהם", נכתב בהצהרה האמריקנית. ביידן הוסיף כי מספר המתים ברצועת עזה לא ברור: "אין לי אמון במספרים של הפלסטינאים", אמר. לפני שבועיים, בעת הפיצוץ בבית החולים אל-אהלי, משרד הבריאות הפלסטיני טען כי כ-500 איש נהרגו, בעוד מודיעין אמריקאי מראה כי מספר ההרוגים נע בין 100-300 אזרחים.

בתוך כך, תקיפות צה"ל ברצועה נמשכו גם הלילה בצורה נרחבת, על רקע ההיערכות הישראלית לכניסה קרקעית. כ-600 אלף בני אדם בעזה מתגוררים כעת בצד הדרומי. בצה"ל לא נקבו בתאריך מדויק לכניסה הקרקעית לצפון הרצועה, אך זו צפויה בקרוב.

תגיות:רוסיהרצועת עזהגלעד ארדןסיןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה