חדשות בארץ

בכירים ישראלים: אפשרות לעסקת שחרור חטופים, בדגש על נשים, ילדים וקשישים

לפי הגורמים הבכירים, המגעים לעסקה לא ימנעו את התמרון הקרקעי. מצד שני, חלון הזמנים לעסקה מתקצר: "מה שנתפס כדשדוש ודחייה התברר בדיעבד כדבר חכם"

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

גורמים בכירים בישראל אמרו אמש (רביעי), כי יש סיכוי סביר לעסקה משמעותית בתיווך קטארי לשחרור מספר משמעותי של חטופים מעזה. הדגש כרגע הוא על נשים, ילדים וקשישים. הגורמים הדגישו כי המגעים לעסקה לא ימנעו את התמרון הקרקעי ברצועה. בישראל מבינים שמרגע שיחל התמרון, הסיכוי לעסקה כזאת הוא אפסי.

בשיחה עם "ידיעות אחרונות", אמרו הגורמים כי חלון הזמנים לעסקה מתקצר. ישראל מתקרבת לקצה גבול היכולת שלה בנוגע להמתנה, ורק אם תציב דדליין לקטארים ולאמריקנים - החמאס יתגמש. בינתיים, ארגון הטרור מעדיף לשחרר מספר חטופים בודדים בכל פעם ו"מושך זמן".

על פי הדיווח, בדרג המדיני והצבאי הבכיר מוזכרים שני שיקולים עיקריים: התארכות ההמתנה של הכוחות - עשרות אלפי המילואימניקים שממתינים לפעולה; ומשך הזמן שניתן לאויב להתכונן. שיקול אחר הוא סוגיית החטופים והרצון למצות את המגעים לשחרורם.

לדברי הגורמים הבכירים, "מה שנתפס כדשדוש ודחייה התברר בדיעבד כדבר חכם, משום שימי ההמתנה חידדו את התוכניות המבצעיות, ואילו החמאס הולך ונשחק: הדלק אוזל לו, מעט מאוד אוכל מצליח להגיע לאנשיו, וישראל פוגעת בכל הדרג הבכיר של הארגון שנמצא מעל האדמה".

בישראל טוענים כי הדרג הבכיר של חמאס נמצא מתחת לאדמה, ולכן אין תחליף לתמרון קרקעי. המטרה היא לגרום לקריסת מנהרות, ומרגע שצה"ל ייכנס לרצועה, המודיעין שיש ברשותו יגדל בעשרות אחוזים.

צה"ל הודיע הבוקר כי כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גבעתי ביצעו הלילה פשיטה ממוקדת באמצעות טנקים בשטח צפון הרצועה, כחלק מהכנת המרחב לשלבי הלחימה הבאים. במסגרת הפעילות הכוחות איתרו ותקפו מחבלים רבים, השמידו תשתיות טרור, עמדות נ"ט וביצעו עבודות לארגון המרחב. הכוחות יצאו מהמרחב בסיום המשימה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה