חדשות בעולם

הזוי: בכיר חמאס נמלט וקנה דירה בהנחה באמצע שכונה יהודית

ב"טיימס" טוענים כי מוחמד קאסם סוואלחה, המבוקש בישראל, מתגורר בוילה שקנה בהנחה בלונדון, ליד שני בתי כנסת בשכונה שבה מתגוררת קהילה גדולה של 56 אלף יהודים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

האם בכיר בחמאס מתגורר בשכונה שבה מתגוררים חברי הקהילה היהודית בלונדון? לפי ה"טיימס", התשובה חיובית. מוחמד קאסם סוואלחה, 62, מתגורר בבריטניה מאז שנמלט אליה בשנות התשעים. הוא השיג דרכון בריטי, וממשיך לעבוד עבור ארגון הטרור.

סוואלחה מבוקש בישראל. אשתו, סאוסן, רכשה איתו דירה במסגרתה קיבלו הנחה של כ-136 אלף דולר על בית דו קומתי שעולה כ-390 אלף דולר בלונדון. עורכי דינו טענו כי מדובר בדיווח כוזב וכי הוא "שומר חוק".

הבית ממוקם ברובע בארנט בלונדון, בו מתגוררת האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באנגליה. ביתו נמצא במרחק של עשר דקות נסיעה משני בתי כנסת בשכונה שבה מתגוררים כ-56 אלף יהודים - כחמישית מכלל היהודים בבריטניה.

בארי רולינגס, ראש מועצת הרובע, אמר ל"טיימס": "אני מזועזע לחשוב שסוואלחה יכול לחיות בקרבנו. נעמוד בקשר עם בעלי עניין אחרים, כולל המשטרה והממשלה, בבחינה מקיפה של המקרה הזה וננקוט את כל הפעולות. הדבר נחשף בתקופה שבה קהילות מקומיות זקוקות נואשות להרגעה בעקבות הסכסוך המסלים במזרח התיכון, ויש לנו אחריות כמועצה להבטיח שנוכל לתת את הביטחון הזה".

סוואלחה הצליח להמשיך בפעילותו בחמאס באמצעות שיחות חשאיות על חידוש הפיגועים בישראל. בעבר הואשם בהלבנת כספים לעזה וליהודה ושומרון. הוא היה חבר בלשכה הפוליטית של חמאס בין 2013 ל-2017.

תגיות:חמאסדירהלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה