חדשות בארץ

"בא לי לשבור את המסך": כך הצליח המפיק הישראלי להרגיז את העיתונאית המצרית

ישי רזיאל החליט לקחת קטע של עיתונאית מצרית מוכרת בו תקפה את ישראל, ובעזרת בינה מלאכותית הציג אותה כמי שמותחת ביקורת על חמאס. העיתונאית הגיבה בכעס. וגם: חיים אתגר זועם על אלג'זירה

(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh / Flash90)
אא

העיתונאית המצרית בסמה ווהבה "מככבת" בימים האחרונים בישראל, לאחר שניסתה "לאיים" על ישראל בקטע שהקליטה בשפה העברית. הקטע היה אמור להישמע כמו מסר מאיים, אך העברית הלא תקנית שלה הפכה ללעג ברשתות החברתיות. ווהבה אמרה בסרטון: "הממשלה שלכם עכשיו לא מחפשת ביטחון. אתם רואים את הכעס ברחבי העולם, לא רק במולדת הערבית", כשהיא מנסה לנצל את העובדה ש-4 מיליון איש עוקבים אחריה.

המפיק המוזיקלי ישי רזיאל החליט לקחת את זה צעד אחד קדימה. הוא עשה שימוש בתוכנת בינה מלאכותית, הדביק טקסט בעברית על זוועות החמאס ודאג לתייג אותה. הסרטון הגיע לידי ווהבה ששידרה אותו בתוכנית שלה ואפילו שיתפה את הקטע. "אני לא מאמינה, אני רוצה לשבור את המסך", מסרה בתגובה. רזיאל אמר: "היו לי דברים יותר ויראליים כמו הסרטון של סינוואר שר 'זה היה ביתי'. העליתי את הסרטון שלה לדפים שלי ותייגתי אותה, כנראה שככה היא ראתה את הסרטון".

בנושא אחר: העיתונאי חיים אתגר עורר לאחרונה עניין בעקבות סרטון שהביך את צוות השידור של ערוץ אלג'זירה, שיסיים בקרוב את פעילותו בארץ בעקבות דיווחים פרו-חמאסיים על המלחמה. הוא הוסיף לכך פוסט זועם במיוחד נגד הערוץ הקטארי.

"הישראלי עידן רונן מתראיין, באומץ ובנחישות, לאל-ג'זירה (שעדיין משדרים כאן אגב). הוא מנסה להראות להם ראיות מהטבח ובערוץ, מהמשפיעים בעולם הערבי, טוענים שזה 'פייק ניוז'", כתב אתגר. "זו העמדה הקבועה שלהם. מכונת התעמולה של החמאס והכסף הערבי הגדול עובדים חזק ובאופן מהוקצע ובעולם יותר ויותר גורמים חושבים שהטבח הוא המצאה. מאמינים לשקר. לפייק ניוז".

"התעמולה של החמאס מצליחה להטמיע את השקרים הללו", המשיך אתגר. "אנחנו מפסידים במערכה בכל הנוגע להסברה ובגדול. גם כי כוחות שקר אדירים ומקצועיים מולנו וגם כי אין מערך מוסדר אצלנו. מיליוני שקלים בכל מיני משרדים שאמורים לעשות את העבודה ולא מתפקדים. אין סדר ואין אסטרטגיה ברורה והתוצאה: ישראל מקבלת בראש בחזית הזו. ההסברה מניעה את דעת הקהל בעולם ואמורה לתת לצה"ל טווח פעולה. אבל זה לא קורה וטווח הפעולה הולך ומצטמצם".

תגיות:אלג'זירהחיים אתגרמלחמת חרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה