חדשות בארץ

אחות בסורוקה הושעתה: קראה להוקיע צוותים רפואיים שתמכו בחמאס

בית החולים נימק את השעייתה של האחות בכך שלא סיפקה הוכחות: "לא נקבל ביטויים מאיימים הפוגעים בציבור עובדים תוך הטחת השמצות". נעשתה פנייה לשר הבריאות להחזיר אותה לאלתר לעבודה

הגעת נפגעים לסורוקה (צילום: Flash90)הגעת נפגעים לסורוקה (צילום: Flash90)
אא

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) שיגרה היום (חמישי) מכתב לשר הבריאות אוריאל בוסו ולמנכ"ל ביה"ח סורוקה, וקראה להחזרתה המיידית לעבודה של אחות שהושעתה מתפקידה. האחות פרסמה פוסט בו קראה לטפל באנשי צוות רפואי שהביעו תמיכה בחמאס.

יש לציין, כי מאז תחילת המלחמה ועד היום חקרה המשטרה למעלה מ-220 חשודים בפרסום דברי הסתה ותמיכה בחמאס. כ-180 נעצרו, ועד כה הוגשו 19 כתבי אישום. בין הנחקרים והעצורים יותר מעשרה אנשי צוות ממרכזים רפואיים ברחבי הארץ, בהם רופאים ואחיות.

אחות במיון ילדים במרכז הרפואי סורוקה פרסמה אתמול פוסט באינסטגרם וקראה לפעול, להוקיע ולטפל באנשי צוות רפואיים המביעים הזדהות ותמיכה בחמאס. למרות שלא ציינה שמות, היא רמזה לכך שבמדובר באנשי צוות בסורוקה. בתגובה לפרסום, זומנה האחות לשיחה עם הנהלת בית החולים והושעתה מעבודתה עד להודעה חדשה.

בפנייתה לשר הבריאות, כתבה מלינובסקי כי "דרושה התערבות מיידית להחזרת האחות לעבודה בבית החולים סורוקה. על אף שמצופה כי בית החולים יתמוך בה, ישבח אותה ויוקיע מכל וכל הסתה ו/או תמיכה בטרור הרצחני שמנהיג בימים אלו ארגון הטרור חמאס, בית החולים החליט לפעול בניגוד לכל ערך יסוד עליו כל אזרח במדינה חונך, והשעה עובדת שפעלה כשורה, כאשר כל שביקשה הוא למגר את תופעת ההסתה במדינת אזרחיה, וכפועל יוצא להגן בכך על מדינה שלמה".

מלינובסקי ציינה כי אתמול התקיים דיון בוועדת החוקה בכנסת, בנושא "מדיניות חקירה והעמדה לדין בעבירות ההסתה לטרור לנוכח מצב החירום". במסגרת הדיון, משטרת ישראל דיווחה כי היא מטפלת ביד קשה ועוצרת כל אדם אשר יסית או יביע תמיכה בארגון הטרור חמאס.

לדברי מלינובסקי, "מצופה מבית החולים סורוקה ליישר קו עם מדיניות רשויות החוק, להוקיע ממערכת הבריאות ולדווח על כל מי שתומך בצורה ישירה או עקיפה בפעילות הרצחנית של חמאס. בהתאם, על מערכת הבריאות לפעול כך שהמקרה הנ"ל לא יהווה דוגמא רעה עבור מוסדות נוספים במדינה כגון: מערכת החינוך, המשפט, עולם התרבות וכיו"ב".

הנהלת המרכז הרפואי סורוקה מסרה בתגובה כי היא "פועלת ללא פשרות ומוקיעה כל ביטוי של תמיכה בחמאס או של הסתה, וכל תלונה בנושא זה מטופלת במלוא החומרה. לצד זאת, לא נקבל ביטויים מאיימים הפוגעים בציבור עובדים, תוך הטחת השמצות לא מבוססות הפוגעות בתחושת הבטחון שלהם במקום העבודה. האחות שהפיצה מידע נתבקשה למסור להנהלת בית החולים מידע שמצוי לטענתה בידיה לגבי עובדים תומכי חמאס, ועד עצם היום הזה לא הועבר על ידה שום מידע. אין מקום ל'משפטי שדה' ברשתות החברתיות, ולא נאפשר את הדבר במסגרת המרכז הרפואי. אנו דוחים בתוקף את הטענות ואת האמירה הבוטה, כי הובאו בפני הנהלת בית החולים התבטאויות ואמירות על תמיכה בחמאס אשר 'לא טופלו'!".

תגיות:משרד הבריאותבית החולים סורוקהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה