חדשות בארץ

שר המשפטים: שלילת אזרחות ותושבות ממי שעוסק בטרור, תומך, מסית או מזדהה

יריב לוין נפגש עם שר הפנים משה ארבל ועם גורמי המקצוע במשרדיהם. נוכח מצב המלחמה, סוכם לקדם חקיקה באופן מיידי. יו"ר הקואליציה אופיר כץ: "חוק חשוב ומבורך, אבל שהיישום שלו לא יהיה כמו חוק שלילת אזרחות וגירוש מחבלים, שלא מומש"

יריב לוין (צילום:Chaim Goldberg/Flash90)יריב לוין (צילום:Chaim Goldberg/Flash90)
אא

שר המשפטים יריב לוין קיים היום (חמישי) דיון עם שר הפנים משה ארבל, יחד עם גורמי מקצוע נוספים, בסוגיית שלילת אזרחות ותושבות ממי שעוסק בטרור, תומך, מסית או מזדהה עם מעשה טרור. 

בישיבה סוכם כי "נוכח מצב המלחמה, יש לקדם באופן מיידי חקיקה אשר תראה בביצוע פעולות כאמור  בשעת מלחמה, משום נסיבה מחמירה לצורך שלילת האזרחות או התושבות".

יו"ר הקואליציה, אופיר כץ, הגיב: "חוק חשוב ומבורך, אבל אם היישום שלו יהיה כמו חוק שלילת אזרחות וגירוש מחבלים, שעבר כבר לפני כמעט שנה ולא מומש, שאף אחד לא ישלה את עצמו שלמישהו פה תישלל האזרחות".

אתמול אישרה מליאת הכנסת לקריאה ראשונה, ברוב של 17 מול שמונה מתנגדים, תיקון לחוק המאבק בטרור, על פיו תיאסר "צריכה" של פרסומי טרור. שמונת המתנגדים היו חברי הסיעות הערביות חד"ש ורע"ם. אם החוק יעבור סופית, המשמעות היא שיהיה אסור לצפות בתכנים של חמאס ובסרטוני ההסתה ברשתות. מי שיצפה בהם באופן ממושך ושיטתי - יוגש נגדו כתב אישום.

שר האנרגיה והתשתיות, ישראל כ"ץ, פנה במקביל לשר המשפטים, במטרה לקדם באופן מיידי הקמת בית דין צבאי מיוחד, שיחיל את חוק פשעי הנאצים ועוזריהם על מרצחי החמאס שהשתתפו במתקפה על מדינת ישראל ב-7 לאוקטובר.

ראש תחום ביטחון בפרקליטות המדינה, עו"ד שלומי אברמזון, השתתף אתמול בדיון שקיימה ועדת החוקה של הכנסת, בנושא "מדיניות חקירה והעמדה לדין בעבירות הסתה לטרור - לנוכח מצב החירום", ואמר בין היתר: "קבענו כמדיניות שכל מי שמזדהה או תומך במעשים הללו בזמן לחימה, ועל רקע מעשי רצח וזוועה אלו, נפתח בחקירה נגדו ואם תתבסס תשתית ראייתית גם נעמיד אותו לדין. די מבחינתנו בפרסום אחד, אפילו בסטטוס או בסטורי שנמחקים אחרי 24 שעות. כתבי האישום שהוגשו הם בגין עבירות של הזדהות עם ארגון החמאס ובתמיכה והזדהות עם מעשה טרור, שתיהן עבירות לפי חוק המאבק בטרור".

לדברי אברמזון, "במקרה חריג של דרשן שב'יום הזעם', עליו הכריז חמאס, קרא לנקוט בפעולות אקטיביות ולהצטרף למערכה, ייחסנו לו עבירה של גילוי החלטה לבגוד, שעונשה עד 10 שנות מאסר וזה העלה את התיק לסמכות ביהמ"ש המחוזי".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:הסתה לטרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה