חדשות בארץ

נתניהו: "זו מלחמת העצמאות השנייה שלנו. אנחנו רק בתחילת הדרך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ: "ישראל לא תחזור בה ממטרת המבצע שהיא השמדת חמאס"

נתניהו. ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו. ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט וחבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, מסרו הערב (מוצאי שבת) הצהרה משותפת לתקשורת.

נתניהו פתח ואמר: "נכנסנו לשלב השני של המלחמה. ההחלטה התקבלה פה אחד בקבינט במלחמה ובקבינט המדיני ביטחוני, באופן שקול ומושכל, להבטחת גורל המדינה ושלום חיילינו. אתמול בערב נכנסו כוחות קרקעיים שלנו לעזה. כוחותינו מחויבים להכחיד את הרשע הזה מהעולם, למען קיומנו ולטובת האנושות כולה. זכור את אשר עשה לך עמלק. אנחנו זוכרים ונלחמים. מי שמעז להאשים את לוחמינו בפשע מלחמה הם אנשים חדורי צביעות ושקר, צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם ועושה הכל להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

לדבריו, "רבים בעולם מבינים היטב שישראל נלחמת לא רק את מלחמתה אלא את מלחמת האנושות כולה, מלחמת האנושיות נגד הברבריות. בעלי בריתנו מבינים שאם ישראל לא תנצח, הם יהיו הבאים בתור במסע הכיבוש של ציר הרשע. פגשתי היום משפחות חטופים והורים שכולים, אמרתי להם שנמצה כל אפשרות להחזיר את יקיריהם. יש מצבים בהם אומה ניצבת בפני מבחן של להיות או לחדול. אנחנו ניצבים כעת בפני אחד כזה, ואין לי ספק שננצח. זו מלחמת העצמאות השנייה שלנו".

נתניהו הדגיש: "אנחנו רק בתחילת הדרך. המלחמה בתוך הרצועה תהיה קשה וארוכה. זו משימת חיינו, זו משימת חיי. אני מתפלל לשלום חיילינו". במענה לשאלה האם המלחמה עשויה להסתיים בלחץ בינלאומי, השיב ראש הממשלה: "ישראל לא תחזור בה ממטרת המבצע שהיא השמדת חמאס". נתניהו אישר את הדיווח לפיו מתנהלים דיונים לגבי עיסקה שתוביל לשחרור החטופים : "דנו בשחרור כל האסירים תמורת החטופים. להיכנס לפירוט הדברים לא יועיל".

בתשובה לשאלה לגבי אחריותו למחדל, אמר נתניהו: "אחרי המלחמה כולם יצטרכו לתת תשובות. היה פה מחדל נורא, והוא ייבדק עד תום. לא תישאר אבן שלא תיהפך". הוא הדף את ההאשמות לפיהן חיזק את החמאס בתקופת כהונתו כראש ממשלה: "לא רציתי לחזק את החמאס. ניהלתי נגדו שלוש מערכות שמנעו ממנו להתחזק עוד יותר. בדיעבד זה לא הספיק".

שר הביטחון, שנשא דברים אחרי ראש הממשלה, אמר: "יש לי אמון מוחלט ברמטכ"ל ובמפקדי צה"ל, בראש השב"כ ואנשי השב"כ. כוחות צה"ל פוגעים במערכי החמאס מעל האדמה ומתחת לאדמה. העוצמה שונה מכל מה שהכיר החמאס מיום היוסדו. חמאס סופג מכה שלא ידע מעולם. חיל האוויר משקיע רק חלק קטן מכוחו בעזה. הוא ערוך לכל משימה גם בצפון. זו מלחמה על הבית, זו מלחמת אין ברירה, זה או אנחנו או הם. אני מחויב להוביל את מערכת הביטחון לניצחון על החמאס".

בנוגע לחטופים הוסיף גלנט: "אין רגע שאיני לוקח בחשבון את מצב החטופים. האויבים שלנו לא מחפשים פתרונות הומניטריים אלא להוריד מעצמם לחץ. ככל שיגבר הלחץ הצבאי וככל שנכה אותם יותר קשה, כך גדל הסיכוי להכריח אותו להגיע לפתרונות בנושא יקירינו ואהובינו. המהלך הקרקעי, בצד המאמצים הנוספים, יכול לקדם אותנו גם להשבת החטופים הביתה".

השר בני גנץ התייחס אף הוא בדבריו לחטופים ואמר כי "אין אמצעי שלא ננקוט כדי להחזיר את החטופים, אבל עלינו לזכור שמולנו ארגון חסר פני אנוש שמנהל מערכה פסיכולוגית". בנוגע למלחמה הוסיף גנץ: "במלחמה הזו אין שעון מדיני, רק שעון מבצעי. נקשיב לידידינו אבל נחליט בעצמנו".

תגיות:בני גנץיואב גלנטבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה