חדשות בארץ

חיילי צה"ל מתקדמים לעומק רצועת עזה; עוד מנהרות הושמדו

אחרי חיסול שני בכירים ביממה האחרונה, צה"ל איתר בית ממולכד והשמיד בניין ששימש את ארגון הטרור. הצבא מתחיל לנוע לעומק הרצועה, לקראת הכרזה רשמית על כניסה קרקעית. צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את לאה, רינה ומאיה די הי"ד

חיסולי הבכירים בחמאס (דובר צה"ל)חיסולי הבכירים בחמאס (דובר צה"ל)
אא

בצה"ל נערכים לקראת כניסה קרקעית רשמית לעזה. כוחות צה"ל החלו להתקדם לעומק רצועת עזה, וייתכן מאוד שבקרוב צה"ל יכריז רשמית על כניסה קרקעית לעיר. צה"ל נכנס לעזה והשתלט על מספר מוצבים אבל טרם הכריז שמדובר בכניסה קרקעית, ועל פי פרשנים צבאיים נראה שזה רק עניין של שעות או ימים עד שתצא הודעה רשמית בנושא.

ביממה האחרונה חלה עליית מדרגה בכל הנוגע לתקיפות ברצועה, שם העזתים מתמודדים עם ניתוק של קווי התקשורת והאינטרנט וערפל שנועד להגביר את הלחץ על חמאס. הלילה (בין שבת לראשון) דיווחו הפלסטינים על תקיפות אינטנסיביות בצפון הרצועה. בעקבות בעיות התקשורת, מאז הלילה כמעט ולא יוצא מידע מהרצועה. עזה מנותקת כמעט לגמרי מהעולם החיצון, למרות שבחלק מהמקומות בעיר, כך לפי כלי תקשורת פלסטיניים, החשמל והקליטה הסלולרית החלו לחזור הדרגתית. בתגובה, חמאס ניסה לשדר לחץ והודיע על כישלון בפעולות צה"ל, דיווח שהופרך על ידי כוחות הצבא. ממשרד הבריאות הפלסטיני בעזה הנשלט על ידי חמאס נמסר כי מניין ההרוגים בתקיפות ברצועה מתחילת המלחמה עלה ל-8,000 בני אדם.

"כחלק מהפעילות, כוחות צה"ל זיהו חוליות מחבלים שניסו לשגר טילי נ"ט וירי תמ"ס ותקפו אותן. בנוסף, אותר בית ממולכד שנתקף בידי הכוחות", נמסר מצה"ל. לוחמי שיריון הכווינו מסוקי קרב לתקיפת מחבלי חמאס בבניין ששימש את ארגון הטרור. "בנוסף, כוחות צה"ל השמידו כמה חוליות אויב נוספות שניסו לשגר טילי נ"ט לעברם", ציינו בצה"ל. במקביל, בפעילות בשכם: צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את לאה, רינה ומאיה די הי"ד לפני כחצי שנה.

אתמול הצליח צה”ל, בעזרת מידע מודיעיני של חיל האוויר, אמ"ן ושב"כ, לחסל את ראש המערך האווירי של חמאס, עצאם אבו רכבה - באמצעות מטוסי קרב. הוא היה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה, וההגנה האווירית של חמאס. "במסגרת תפקידו. לקח חלק בתכנון ובהוצאה לפועל של הטבח הרצחני ביישובי עוטף עזה ב-7 באוקטובר", נמסר מדובר צה"ל. גם ראתב אבו צהיבאן, מפקד הכוח הימי של חטיבת עזה, חוסל באמצעות מטוסי קרב. אבו צהיבאן תכנן ופיקד על ניסיון החדירה הימי שהתרחש ב-24 באוקטובר במרחב חוף זיקים דרך הים.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך הלילה כוחות זרוע הים תקפו מטרות המשמשות את חמאס, בהן עמדות תצפית, עמדות שיגורי נ"ט ומתקן צבאי וסייעו לכוחות היבשה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה כ-150 מטרות תת-קרקעיות בצפון רצועת עזה. במהלך התקיפה חוסלו מחבלים של חמאס והושמדו מנהרות לחימה, מרחבי לחימה תת-קרקעיים ותשתיות טרור תת-קרקעיות נוספות".

תגיות:עזהחמאסחיל האווירצה"לחרבות ברזלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה