חדשות בארץ

קצין שלדג לחברי קיבוץ בארי: "מצטער שלא הגעתי לכולם"

ניצולי בארי נפגשו עם לוחמי שלדג, אחד הקצינים הצליח לרגש אותם. וגם: על מפגש בין ילד ללוחם שהפך לויראלי, אחרי שהילד שאל: "למה הרעים באו?". ומה השיב הלוחם?

(צילום: עדי ישראל / פלאש 90)(צילום: עדי ישראל / פלאש 90)
אא

לוחמי שלדג יכלו לדמיין סיטואציה בה ינהלו קרב במדינת אויב, אבל לא בקיבוץ בתוך ישראל. במשך 3 ימים לחמו הגיבורים האלה במחבלים והצילו רבים מתושבי העוטף. בימים האחרונים הם נפגשו עם חברי קיבוץ בארי, שהודו להם על הלחימה. הלוחמים התנצלו בפניהם על אלה שלא הצליחו להציל והצליחו לרגש את הרשת, עם תגובות כמו "גיבורים" ו"בזכותכם לא היו יותר הרוגים".

"הם הצילו אותנו", סיפרה אחת התושבות בדמעות לחדשות 12. "הלוחם הזה הציל אותנו. אמרתי לו שאני נורא דואגת לבת שלי ושיבדוק אם חילצו אותה". בהמשך, שיחה אחת במפגש הזה ריגשה את כולם. ילד קטן שנח על כתפי אביו שאל את קצין היחידה: "למה הרעים באו?". הלוחם השיב: "זאת שאלה קשה שאני לא יודע לענות לך עליה. אבל פה יש רק טובים עכשיו".

בין חברי הקיבוץ נכח מעיין שגב, שזכה לחבור למשפחתו בזכות גבורתו וגבורת הלוחמים, ששמרו על ביתו במשך שעות. "הרגשתי שאני הולך לאבד הכרה ממש", הוא סיפר. "בבת אחת אמרתי אני יוצא. פתחתי את חלון הפלדה וברחתי לשיחים מחוץ לבית". במשך 3 שעות הוא חיכה בשיחים, כשלצדו גופה, עד שהגיעו הלוחמים. "אמרתי להם שיש לי משפחה בממ"ד. חשבתי שהם מתו מחנק והם חשבו שאני חטוף".

גם כיתת הכוננות של בארי לחמה בגבורה במחבלים. כמה מחברי הכיתה נרצחו בהמשך, מה שהפך לטרגדיה עבור חברי הקיבוץ. "אין לי דבר או חצי דבר לומר לכולכם מלבד צמד המילים 'אני מצטער'", אמר סרן א' לתושבי בארי. "אני מצטער שלא הגעתי לכולם. מצטער ששמעתי את קולות המשפחות שהגעתי אליהן מאוחר מדי. מצטער על רגעי השאול שנלקחו מסרטי האימה הנוראיים ביותר שלא הופקו. ושכנראה גם לא יופקו כמותם לעולם. האופטימיות הזאת, באמצע של כמה ימים שאתה נלחם בקיבוץ, נתנה לנו את האזימוט הנכון".

תגיות:קציןמלחמת חרבות ברזלקיבוץ בארי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה