חדשות בארץ

השקר של חמאס: כך הפך המשפיען העזתי לבדיחת רשת בישראל

מי שנחשב לאושיית רשת בעזה שיבח את חמאס ובכה כשצה"ל הפציץ. בהמשך עלה סרטון מבית החולים, שבו הוא מתואר כפצוע קשה, אבל למחרת הוא "הבריא" באופן מפתיע והעלה סטורי לרשת. וגם: העזתי שמת אבל גלש באינסטגרם

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

סאלח אלג'פראווי הוא כוכב רשת מוכר בעזה. לאחרונה הוא התפרסם בעקבות סרטון של פעיל ההסברה יוסף חדאד, בו נראה אלג'פראווי צוחק על ישראל לאחר שנורו אליה טילים. אחרי כמה ימים, הוא תיעד את עצמו בוכה כשצה"ל תקף בעזה. אלג'פראווי מפרסם לא מעט פוסטים, חלקם בוטים, נגד ישראל. הוא הפך לאושיית רשת בשל היכולת שלו ליצור סרטונים שאחרים לא הצליחו. תושבי עזה מכירים אותו וגם בישראל הוא הפך לאחרונה למוכר מאוד, בעיקר בזכות העובדה שהפך למושא ללעג.

גולשים רבים לקחו את התמונות בהן הוא צוחק ובוכה והן הופצו ברשת במהירות, כשתגובות רבות מרחבי העולם הגיעו. חלק מהתגובות שהתקבלו סבלו מניחוח אנטישמי וזה נוצל דווקא נגד ישראל. אבל יש גם נקודת אור: כוכב הרשת, שמחזיק במעל ל-1.5 מיליון עוקבים באינסטגרם ועסוק בימים אלו בהצגת החיים בעזה וצילום בתים הרוסים, הצליח להוכיח עד כמה עמוקה תרבות השקר של חמאס. חלק מתכניו עוברים צנזורה על ידי פייסבוק, מכיוון שהם נחשבים לקשים לצפייה - אבל פעם אחת בה טעה הבהירה היטב במי מדובר.

בימים האחרונים עלה לרשתות סרטון נוסף בו כביכול אלג'פראווי פצוע בבית חולים ונראה במצב קשה. הבעיה: גולשים בטוויטר העלו כמה טענות שמפריכות את אמינותו. כך למשל, הם טענו שאף מכשיר רפואי לא דלק סביבו, גופו נראה במצב טוב ביחס לפצוע קשה, וחשבון האינסטגרם עדיין היה פעיל. כמה שעות אחרי, התרחש "נס": הוא נראה מחייך וכתב שהוא הולך לישון. אז נכון שלא הייתה הוכחה לכך שזייף פציעה, אבל כשמחברים את כל העובדות מסביב קשה שלא לתהות כיצד הבריא כל כך מהר.

בתמונה אחרת שהופצה ברשתות החברתיות נראה אדם מכוסה "שק מתים" כשהוא גולש במקביל באינסטגרם במכשיר הטלפון שלו. התמונה זכתה לתגובות מכל העולם, וגולשים הגדירו אותה כ"נס תחיית המתים של עזה".

תגיות:שקריםחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה