חדשות בארץ

שרת ההגנה של צ'כיה נגד האו"ם: "אין לנו מה לעשות בארגון שתומך בטרוריסטים"

שרת ההגנה של צ'כיה, יאנה צ'רנוכובה, קראה לארצה לעזוב את האו"ם, בעקבות החלטת העצרת הכללית לקרוא להפסקת אש מבלי לגנות את חמאס. מועצת הביטחון החליטה לקיים דיון נוסף, הפעם בשל כניסת צה"ל לעזה

האו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)האו"ם (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

שרת ההגנה של צ'כיה, יאנה צ'רנוכובה, קראה היום (ראשון) לארצה לעזוב את האו"ם. דבריה נאמרו בעקבות החלטת העצרת הכללית בסוף השבוע לקרוא להפסקת אש, מבלי לגנות את חמאס. צ'רכונובה הגיבה במתקפה ואמרה, כי מועצת האו"ם תומכת בטרור ולא מכבדת את זכותה של ישראל להגן על עצמה.

"לפני 3 שבועות, חמאס רצח יותר מ-1,400 ישראלים – שזה יותר קורבנות ביחס לגודל האוכלוסייה ממה שהארגון האיסלאמיסטי אל-קעידה רצח במתקפות ה-11 בספטמבר בארה"ב ב-2001", אמרה צ'רנוכובה. "רק 14 מדינות, כולל צ'כיה, התייצבו נגד מתקפת הטרור חסרת התקדים של מחבלי חמאס בצורה ברורה ומובנת. אני מתביישת באו"ם. לדעתי, לצ'כיה אין מה לעשות בארגון שתומך בטרוריסטים ולא מכבד את הזכות הבסיסית של כל מדינה להגן על עצמה. אני קוראת לעזוב, בואו נצא החוצה".

העצרת הכללית של האו"ם הצביעה בשישי על החלטה לקרוא להפסקת אש, לאחר יומיים של דיונים שיזמו מדינות ערביות והפלסטינים. 120 מדינות הצביעו בעד ההחלטה, 45 נמנעו, בהן מרבית המדינות האירופאיות שהביעו הזדהות ותמיכה בישראל בשבועיים האחרונים. בין הנמנעות - גרמניה, בריטניה, אוקראינה וצרפת. 14 מדינות הצביעו נגד, בהן ישראל, צ'כיה, אוסטריה, קרואטיה, הונגריה וארה"ב.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מתח ביקורת חריפה על קריאת העצרת הכללית להפסקת אש מיידית. "היום הזה יירשם בהיסטוריה לדיראון עולם כיום שבו האו"ם, שהוקם לאחר השואה, איבד לחלוטין את הלגיטימיות ואת הרלוונטיות שלו. היום הובהר שרוב מדינות העולם לא רוצות למנוע זוועות וטבח, אלא מעודדות אותן ומסייעות לארגון טרור לשרוד", אמר.

ארדן הוסיף ותקף את המדינות החברות: "איך אתם לא מתביישים לתמוך בהצעה שאפילו לא מזכירה את המילה חמאס, כאילו שהמלחמה הזו התחילה מאליה? למה אתם מגינים על מחבלים, שעורפים ראשים וחוטפים תינוקות?". ארדן הבהיר כי חרף החלטת העצרת, "ישראל תעשה את כל מה שצריך כדי להשמיד את תשתיות הטרור של חמאס ולהחזיר את החטופים הביתה".

מועצת הביטחון של האו"ם הודיעה היום כי תתכנס מחר, על רקע הרחבת הפעילות הקרקעית הישראלית ברצועת עזה. בשבוע שעבר, העצרת הכללית של האו"ם קראה באופן גורף ל"הפוגה הומניטרית מיידית, עמידה וברת-קיימה" בין ישראל לחמאס, ודרשה גישה לא מוגבלת לטובת הכנסת סיוע לרצועה.

תגיות:האו"םצ'כיהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה