חדשות בארץ

בעקבות ההחלטה לספק תקשורת לעזה: קרב ציוצים בין השר קרעי לאילון מאסק

המיליארדר אילון מאסק, בעלי טסלה, מצליח לעצבן את ישראל וזוכה לתגובות זועמות ברשת. השר קרעי הודיע: "לא נעבוד עם סטארלינק". מאסק ענה: "אנחנו לא נאיביים עד כדי כך. ננקוט באמצעים יוצאים מן הכלל כדי לוודא שסטארלינק ישמש רק למטרות הומניטריות"

(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90, shutterstock)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90, shutterstock)
אא

רשת האינטרנט ברצועת עזה קרסה הלילה (בין שבת לראשון) בעת הפגזות חיל האוויר. הדבר יוצר יתרון לצה"ל במלחמה, כיוון שבלי רשתות תקשורת, לחמאס קשה יותר להתנהל. דווקא עכשיו, המיליארדר איילון מאסק שזוכה לפופולריות רבה בישראל ומוכר עשרות אלפי יחידות של רכבי טסלה, יוצא להגנת העזתים: הוא רוצה להחזיר להם את רשת התקשורת.

האיש העשיר בעולם, שהוא גם הבעלים של רשת הטוויטר, הודיע ברשת החברתית שלו שיאפשר לארגוני הסיוע בעזה להתחבר לאינטרנט בתקשורת לוויינית, דרך סטארלינק שבבעלותו. מאסק גם רמז באותם ציוצים שהצד התוקפני במלחמת המוחות בין ארה"ב לאיראן היא דווקא המדינה של ג'ו ביידן, מה שהכעיס לא מעט גולשים, גם אמריקנים.

זאת לא הפעם הראשונה שמאסק מצליח להכעיס מישהו בשבוע החולף. קודם לכן הוא העלה ציוץ מעורר מחלוקת המציג איור של מפת איראן מוקפת בבסיסי צבא ארה"ב. "איראן רוצה מלחמה", כתב בציניות. "תראו איך הם מציבים את המדינה שלהם קרוב לבסיסי הצבא שלנו".

בעקבות ההודעה של מאסק, שר התקשורת שלמה קרעי כתב בכעס: "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש. מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. כולם. עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק". 

מאסק שקרא את הפוסט השיב לו: "אנחנו לא נאיביים עד כדי כך. ננקוט באמצעים יוצאים מן הכלל כדי לוודא שסטארלינק ישמש רק למטרות הומניטריות, ונבצע בדיקות ביטחוניות יחד עם הממשלות בישראל ובארה"ב לפני שנפעיל אפילו מסוף אחד".

מנכ"ל ויקטורי אייל רביד כתב בפוסט שהעלה: "היותך גאון לא הופך אותך לאיש חכם. יש מלחמה בעזה, איראן מאיימת על ישראל ואתה מוצא לנכון להיות צדיק, לדאוג לעזה. תתבייש, מוג לב".

שירות סטארלינק פועל תחת חברה אחרת של מאסק, SpaceX. הוא מבוסס על אלפי ננו-לווינים שמשייטים במסלול לווייני נמוך של כדור הארץ. סטארלינק מסוגלת לספק רשת תקשורת אינטרנטית בכל מקום בעולם, ללא תלות בספקיות אינטרנט ובחיבור. היא יכולה לבצע מהלך כזה גם במקום בו התשתית הרוסה או לא קיימת.

תגיות:עזהשלמה קרעיאילון מאסק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה