חדשות בארץ

"בקרוב נחזור, בעז"ה": כך הגיבו ברשת לחזרת חיילי צה"ל ליישובי גוש קטיף

שלושה שבועות לאחר תחילת הלחימה, תועדו חיילי צה"ל מניפים את שלטים במהלך כניסתם ליישובים. תוך שעות: התמונות הפכו ויראליות וזכו לאהדה בישראל. זה מה שכתבו ברשת

דובר צה"לדובר צה"ל
אא

לוחמי צה"ל שנמצאים ברצועת עזה נכנסו למה שהוגדר בעבר כיישובי גוש קטיף, הניפו שלטים ותלו במהלך הפעילות דגל ישראל על אחד הבניינים. מי שעשו זאת הם חיילי גדוד 52 מחטיבה 401. הלוחם שתיעד את חבריו מניפים את הדגל אמר: "לא נשכח, לא נסלח ולא נעצור עד לניצחון".

התמונות העלו זיכרונות וגעגועים אצל מגורשי גוף קטיף שמתפללים לחזור יום אחד הביתה. הם הזכירו את הסרט הכתום שבעבר סימל את ההתנתקות וחולמים שיום אחד הם יוכלו להניף אותו בגאווה.

הסיפור החל כאשר צה"ל פרסם תיעודים מרגשים בהם נראים לוחמי צה"ל וכוחות שיריון נעים על רצועת הים ביישובי הצפון של חבל עזה, בהם היו ממוקמים יישובי צפון גוש קטיף כמו דוגית. בתמונות נראו חיילי צה"ל נעים באזור חופי גוש קטיף ועל חולות אלי סיני. הם הניפו את השלטים בסמוך לטנקים וברשת לא נותרו אדישים. "בקרוב נחזור, בעז"ה", "גוש קטיף, אנחנו באים", כתבו הגולשים. התמונות זכו לתפוצה גדולה ברשת ולאלפי שיתופים. פעיל ההסברה יוסף חדאד כתב: "דגל ישראל מתנופף בעזה. הם רצו לשבור אותנו - אנחנו נשבור אותם".

צה"ל ממשיך לתקוף בעזה והחיילים נעים לעומק הרצועה והשתלטו על מספר מבנים. ישראל טרם הכריזה רשמית שהצבא נכנס קרקעית וההודעה צפויה להגיע, כך על פי פרשנים לענייני צבא, בקרוב מאוד.

כזכור, תוכנית ההתנתקות בוצעה בקיץ 2005 וכללה פינוי התנחלויות וכוחות צה"ל שברצועות עזה חזרה לגבולות הקו הירוק. ישראל מסרה בכך את השליטה ברצועה לרשות הפלסטינית, יחד עם פינוי ארבע התנחלויות ומוצבי צה"ל בצפון השומרון, ללא מסירת השליטה לרשות. מי שיזם את התוכנית הוא ראש ממשלת ישראל דאז, אריאל שרון, שהלך לעולמו ב-2014.

תגיות:אריאל שרוןגוש קטיףרצועת עזהצה"לדוגית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה