חדשות בארץ

בעקבות תמיכתה בחמאס: דרישה להקפיא העברת כספים לרשות הפלסטינית

שר האוצר סמוטריץ' כתב לראש הממשלה: "לאחר הטבח הנורא שביצע החמאס ביישובי עוטף עזה בשבת השחורה, הרש"פ לא מצאה לנכון להתנער מהמעשים הברברים האלו, ואף בכירים ברשות הביעו גילויי תמיכה בטבח האיום. הנחיתי את משרד האוצר לעצור החודש את העברת התשלומים"

(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

בעקבות תמיכת הרשות הפלסטינית במעשי הטבח של חמאס, דורש שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לקיים דיון דחוף בקבינט באשר להעברת הכספים אליה.

במכתב ששיגר היום (שני) שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב השר כי הנחה להמתין עם העברת הכספים עד לדיון בקבינט בו תוכרע שאלת העברת הכספים. השר כתב כי "הרש"פ הוכיחה שוב את העובדה, עליה אנו זועקים כבר שנים, שמדובר בארגון תומך טרור. משכך, ומעבר לזיקה של כספים אלו לרצועת עזה ותושביה, כספים אלו משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לא יעלה על הדעת שבמציאות זו, נמשיך להעביר את הכספים האמורים כאילו דבר לא קרה".

במכתב צוינו בנוסף הצעדים אותם נוקטת הרש"פ כנגד ישראל בזירה הבינלאומית, במסגרתם קראו ברשות "להעמיד לדין את פושעי המלחמה הישראליים".

סמוטריץ' כתב: "בהתאם להסכמי אוסלו מדינת ישראל גובה את כספי המיסים עבור הרש"פ, ומעבירה אותם לרשות מידי חודש בקיזוז תשלומים ושירותים שונים כמו חשמל, מים וכדו'. חלק מהכספים הנגבים הינם בגין טובין המועברים לעזה. לאחר הטבח הנורא שביצע החמאס ביישובי עוטף עזה בשבת השחורה, הרש"פ לא מצאה לנכון להתנער מהמעשים הברברים האלו, ואף בכירים ברשות הביעו גילויי תמיכה בטבח האיום. בנוסף, הרש"פ מבצעת פעילות כנגד ישראל אל מול ICC ו- ICJ . בין היתר, שר החוץ של הרש"פ פנה לתובע הראשי של בית הדין בדרישה שבית הדין יביא 'להפסקת התוקפנות הישראלית' ובדרישה 'להעמיד לדין את פושעי המלחמה הישראלים'".

סמוטריץ' כתב עוד: "בהתנהגות זו הרש"פ הוכיחה שוב את העובדה, עליה אנו זועקים כבר שנים, שמדובר בארגון תומך טרור. משכך, ומעבר לזיקה של כספים אלו לרצועת עזה ותושביה, כספים אלו משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לא יעלה על הדעת שבמציאות זו, נמשיך להעביר את הכספים האמורים כאילו דבר לא קרה. בהתאם לכך אבקש להודיעך כי הנחיתי את משרד האוצר לעצור החודש את העברת התשלומים. במקביל, אבקשך להביא את הנושא לדיון דחוף בקבינט המדיני-ביטחוני".

כראיה לדבריו, סמוטריץ' צירף התבטאויות בכירים ברש"פ מהימים האחרונים.

תגיות:חמאסשר האוצרבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה