חדשות בארץ

הפקח העירוני ששכל את בתו במתקפת הטרור - הוקפץ למרדף אחרי המחבל בירושלים

מאיר גבאי, תושב שדרות, שבתו מור נרצחה במתקפת חמאס על העיר, והוא עצמו פונה, הצטרף לפיקוח העירוני בירושלים. היום היה חלק מהצוות שטיפל בפיגוע הדקירה בבירה

בעיגול: הפקח מאיר גבאי, עיריית ירושלים, ברקע: זירת הפיגוע בירושלים, היום (צילום: Yonatan Sindel / Flash90)בעיגול: הפקח מאיר גבאי, עיריית ירושלים, ברקע: זירת הפיגוע בירושלים, היום (צילום: Yonatan Sindel / Flash90)
אא

בצוותי הביטחון שפעלו היום (שני) לנטרול המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים, היה מאיר גבאי, אב ששכל את בתו במתקפת הטרור ב-7.10, שימש כפקח בעיריית שדרות, פונה מביתו לבירה ומונה לפקח בעיריית ירושלים.

בתו של גבאי, מור, בת 30, נרצחה במתקפת הטרור, בכניסה לשדרות, בעת שחזרה לביתה. היא הייתה פעילה חברתית, שירתה בצה"ל ובמשטרה ועסקה בהפקת אירועים. כאשר חזרה לביתה בשדרות ממפגש חברים בקיבוץ זיקים, תפסה אותה אזעקת צבע אדום. מור הספיקה לתפוס מחסה מירי הטילים, אך כשחזרה לרכבה נורתה ישירות על ידי מחבלי החמאס שנכנסו לעיר.

גבאי ומשפחתו פונו משדרות אל ירושלים. באחד הימים הגיע למקום ראש העירייה, משה לאון. גבאי פנה אליו, וביקש לצרפו לפיקוח העירוני. על כך סיפר: "בימים הראשונים רק רציתי להיות עם עצמי, להתמודד עם החוויה הקשה של איבוד הילדה והשבר הקשה ביותר של חיי, כמו גם עם כל התופת אשר התרחשה בתחנת המשטרה בשדרות, שאנו גרים ממש בסמיכות אליה. ביקשתי להתגייס ולעבוד כפקח מטעם עיריית ירושלים, וזאת בכדי ללתת יד ולתמוך באוכלוסיית העיר בתקופה זו".

היום, כאשר התבקלה ההודעה על פיגוע הדקירה בירושלים והימלטות המחבל לכיוון תחנת הרכבת הקלה ברחוב שבטי ישראל, גבאי היה חלק מהצוותים שניהלו מצוד אחריו, עד שהמחבל נוטרל בידי איש מג"ב.

"הוקפצנו למקום והגענו בין הראשונים לשטח עם צוות השיטור של ירושלים", סיפר גבאי. "המחבל נעלם לנו, ונוטרל על ידי צוות אחר שהיה במקום. חשבתי שמה שיחזיר אותי לשפיות אחרי המצב זה לחזור לשגרה - לנסות. היות שאני פקח בעיריית שדרות הצמידו אותי לשיטור בירושלים, ואחרי חמישה ימים אני אדם אחר איכשהו. בלילות קשה, אבל אנחנו שפויים ומבצעים את העבודה די טוב".

תגיות:ירושליםפיגועמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה