חדשות בארץ

טרור פסיכולוגי של החמאס: פרסם סרטון עם שלוש חטופות

בישראל בטוחים שהמחבלים הכתיבו לשלוש החטופות המופיעות בסרטון - ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט - את תוכן הדברים. לשכת ראש הממשלה: "תעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאע"ש"

מיצג לשחרור החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג לשחרור החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

החמאס פרסם אחר הצהריים (שני) סרטון, בו מצולמות שלוש מהחטופות המוחזקות בידיו: ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט. השלוש תוקפות בסרטון את הממשלה ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בישראל בטוחים שהמחבלים הכתיבו לחטופות את הדברים שעליהן לומר. עובדה זו מצביעה על הלחץ שהחמאס נמצא בו, לאחר שישראל דחתה שוב ושוב את בקשת ארגון הטרור להפסיק את המתקפה על עזה ואת חיסול אנשיו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לפרסום הסרטון: "אני פונה לילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט, שנחטפו על ידי החמאס שמבצע פשעי מלחמה. אני מחבק אתכן. ליבנו אתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכל כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה. מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאע"ש. מחבקים את המשפחות. נעשה הכל כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה".

נציגי משפחות החטופים פנו לתקשורת וביקשו: "לא לתת יד למלחמה הפסיכולוגית של החמאס ולא לשתף את הסרטון".

המצולמות בסרטון הן, כאמור, ילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט. טרופנוב, בת 50, היא תושבת קיבוץ ניר עוז. ויטלי, בעלה, נרצח בטבח והוא ייקבר מחר. סשה, בנם היחיד, וחברתו ספיר כהן, ביקרו בקיבוץ בזמן מתקפת הפתע ונחטפו לעזה יחד עם אמה המבוגרת של ילנה, אירנה טטי (73).

דניאל אלוני, בת 45 מיבנה, ביקרה את אחותה בקיבוץ ניר עוז יחד עם בתה אמיליה (5) בזמן פלישת מחבלי החמאס. מלבד דניאל ובתה אמיליה, נחטפו לעזה גם אחותה מורן קוניו, גיסה דוד קוניו ושתי האחיינות התאומות, אמה ויולי בנות השלוש.  

המצולמת השלישית היא קירשט, בת 36 מנירים. רימון ובעלה יגב נחטפו מדירתם בקיבוץ. הקשר עם הוריו של יגב, שמתגוררים בסמוך לבני הזוג, נותק בשעות הבוקר של 7 באוקטובר.

קטאר מתווכת בין ישראל לחמאס בנוגע לשחרור החטופים. החמאס התנה בימים האחרונים את שחרורם של חלק מהחטופים בהפסקת אש והכנסת דלק לרצועה. שחרור כל החטופים יתבצע, על פי ארגון הטרור, רק אם ישראל תסכים לשחרר את כל האסירים הביטחוניים הכלואים בבתי כלא בארץ ותודיע על הפסקה מוחלטת של המלחמה.

יש לציין כי בישראל ציינו היום שלא תהיה הפסקת אש. רשת פוקס ניוז דיווחה שבכיר ישראלי ביקר בשבת בקטאר, כדי לדון בשחרור החטופים מרצועת עזה. לפי הדיווח, הביקור היה בתיאום עם ארה"ב.

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה