חדשות בארץ

צה"ל ממשיך לתקוף בעזה: עד כה נהרסו 185 אלף בתים

צה"ל ממשיך במתקפה נגד חמאס, 15% מהבתים ברצועה נהרסו. נטלי רענן בת ה-18, ששוחררה משבי חמאס לפני כ-11 ימים ומחזיקה באזרחות אמריקנית, החליטה לחזור לשיקגו

עזה לאחר ההפצצה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)עזה לאחר ההפצצה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

היום ה-25 למלחמת "חרבות ברזל: צה"ל ממשיך בתקיפות בעזה, כשעל פי הנתונים עד כה נהרסו כ-185 אלף בתים, כ-15% מכלל המבנים ברצועה. בנוסף, כמיליון פליטים שוהים באוהלים בדרום הרצועה, באזור ההומניטרי אל-מואסי. גם הבוקר (שלישי) המתקפה נמשכת, כשסוללות התותחים של צה"ל החלו לירות פגזים לעבר אזורים בצפון ובדרום הרצועה.

דובר צה"ל הודיע הלילה (בין שני לשלישי) כי חשוד חצה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי צה"ל זיהו אותו סמוך לצומת רעים ופתחו בנוהל מעצר חשוד. הם ירו לעברו והרגו אותו, ללא נפגעים לכוחותינו. בהמשך, מטוסי קרב תקפו הלילה גם תשתיות של חיזבאללה בשטח לבנון. בין התשתיות שהותקפו הושמדו אמצעי לחימה, עמדות ואתרים בשימוש הארגון.

במהלך הדיון במועצת הביטחון על המלחמה, ענד שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן טלאי צהוב כאות מחאה על השתיקה הרועמת של האו"ם נגד הטבח בישראל. שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, הדגישה את הצורך בסיוע הומניטרי מהיר ומוגבר לעזה - הכולל מזון, דלק, מים, תרופות ושירותים חיוניים.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח הלילה עם ראש ממשלת קטאר, מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-ת'אני, על המלחמה בעזה. הוא הודה לבכיר הקטארי על מאמצי ארצו להביא לשחרור בני הערובה, בהם האזרחים האמריקניים המוחזקים בשבי חמאס, וגינה את מעשי הטבח.

לפי דיווח בסקיי ניוז, נטלי רענן בת ה-18, ששוחררה משבי חמאס לפני כ-11 ימים ומחזיקה באזרחות אמריקנית, החליטה לחזור לשיקגו. הקונסול הישראלי בשיקגו, ינעם כהן, הגיב על חזרתה ואמר הלילה: "בני משפחתה של נטלי חיכו בכיליון עיניים לחזרתה, והיום אני חולק את האושר שלהם; בזמן שאנו חוגגים את שובה, אנו זוכרים את 239 בני הערובה - ביניהם תינוקות, ילדים, נשים וקשישים, שעדיין מוחזקים בידי חמאס בעזה".

בתוך כך, צה"ל הרס הלילה בכפר ערורה שבחטיבת בנימין את ביתו של סאלח אל-ערורי, סגן ראש הלשכה המדינית והאחראי על פעילות חמאס ביהודה ושומרון.

הוועדה להגנת עיתונאים מסרה הלילה כי לפחות 31 עיתונאים נהרגו מתחילת המלחמה בעזה. לפי דיווח של רשת CNN, 26 עיתונאים הם פלסטינים, ארבעה ישראלים ועיתונאי אחד הוא לבנוני. בוועדה בודקים מדוע עיתונאים נוספים נעדרים – האם נהרגו או נפצעו.

תגיות:חמאסחיזבאללהאנתוני בלינקןמלחמת חרבות ברזלעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה