חדשות בארץ

מפתיע: מדוע האיראנים מסקרים בהרחבה את מות חיילת צה"ל?

ההתעניינות המפתיעה בחיילת שיראל חיים-פור הי"ד, שנפלה בקרב על העוטף, גוברת, לאחר שלקהילה האיראנית העולמית התברר מוצאה של משפחתה. בחשבונות איראנים כתבו פוסטים לזכרה, ואתר איראני הקדיש כתבה בנושא: "סבא שלה שר לנכדתו בפרסית. היא נטבחה בידי ברברים של חמאס"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ביום שבת התיר דובר צה"ל לפרסום את שמה של חיילת נוספת שנרצחה בטבח של חמאס: מדובר בסמלת שיראל חיים פור הי"ד, בת 20 מראשון לציון, ששירתה כסמלת מבצעים בחטיבה צפונית. עד השבת האחרונה, היא הייתה מוגדרת כנעדרת.

באופן מפתיע, סיפורה זוכה ביומיים האחרונים להתעניינות באיראן, בשל מוצאה של משפחתה. בכתבה שפורסמה באתר "איראן אינטרנשיונל" נכתב כי "צעירה יהודיה-איראנית היא הקורבן האחרון של חמאס". הם התייחסו לכתבה ששודרה בתאגיד השידור "כאן" שם צוין שסבא של שיראל שר שיר מסורתי במבטא איספהאני.

עוד צוין כי שיראל היא אחת מ-1,400 נרצחים, ושישנם גם כ-230 חטופים ישראלים ברצועת עזה, בהם גם ילדים ונשים. "זה היה סוף השבוע האחרון שלה כחיילת בבסיס בנחל עוז, אחד מהיישובים הרבים שבהם נטבחו אזרחים ובתים נהרסו על ידי אלפי חמושים של חמאס שפלשו לישראל באוויר, ביבשה ובים", נכתב. הם ציינו כי בין הנרצחים בטבח היו גם ערבים ובדואים וגם בעלי אזרחות כפולה, כך שהחמאס לא מבדיל בין דם לדם.

ההחלטה של אתר איראני לעסוק בנושא מפתיעה, משום שידוע כי איראן תומכת בחמאס. יחד עם זאת, נראה כי חלק מכלי התקשורת מסכימים שחמאס הוא ארגון טרור ואין לתמוך בו.

גם ברשתות החברתיות הנושא עלה לכותרות. בקהילה האיראנית עסקו בסיפור ובשני חשבונות שבעליהם מזדהים כאיראנים-אמריקנים נכתב: "שיראל חיימפור, אזרחית ישראלית ממוצא איראני, נקברה היום לאחר שנהרגה באורח טראגי על ידי ארגון הטרור חמאס. סבא של שיראל שר שיר חתונה לנכדתו בפרסית ובמבטא אספהאני".

"כאיראני אמריקאי אני בוכה על שיראל חיימפור", כתב משתמש אחר, "צעירה איראנית-ישראלית תמימה שנטבחה על ידי ברברים של חמאס. היו לה שורשים איראנים איספהאנים עתיקים. כשם שאנו מתאבלים על אובדן ארמיטה באיראן, אנו מתאבלים על אובדן שיראל בישראל".

תגיות:איראןחיילת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה