חדשות בארץ

דובר צה״ל: "הלוחמים שלנו נלחמים בשדה הקרב באומץ וגבורה. יש קרבות עזים"

תא"ל דניאל הגרי עדכן כי מספר החטופים בעזה עלה ל-240. מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, לכוחות היבשה הפועלים ברצועה: "נילחם בסמטאות, נילחם במנהרות, נילחם היכן שצריך. נכה את האויב המתועב מולו אנו עומדים"

לוחמי צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)לוחמי צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן היום (שלישי) כי מספר החטופים בעזה עלה ל-240. גורמים צבאיים הוסיפו כי המספר מתעדכן מעת לעת עקב אימות מידע, לצד הקושי באיתור משפחות של חטופים, בייחוד אזרחים זרים מתאילנד ששהו בישראל ונחטפו לעזה.

הגרי התייחס ללחימה הקרקעית בתוך הרצועה: "הלוחמים שלנו נלחמים בשדה הקרב באומץ וגבורה. יש קרבות עזים. הלחימה הזאת מסוכנת וצריך להבין את זה. זה מורכב, אך היא הכרחית ביכולת שלנו להשיג את מטרות המלחמה. הימים הקרובים ידרשו מאיתנו חוסן ואורך רוח, אנחנו משוכנעים שביכולת שלנו ביחד לגלות את החוסן למטרה אחת - להביא למימוש מטרות המלחמה, השבת החטופים וקריסת חמאס".

מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, נפגש עם כוחות היבשה הפועלים ברצועת עזה ואמר להם: "לא משנה כמה תהיה ארוכה הלחימה, כמה קשה, אין תוצאה אחרת מלבד ניצחון. נילחם במקצועיות ובעוצמה לאור ערכי צה"ל עליהם חונכנו, ובראשם הדבקות במשימה והחתירה לניצחון. אנו נילחם בסמטאות, נילחם במנהרות, נילחם היכן שצריך. נכה את האויב המתועב מולו אנו עומדים. אחיי הלוחמים, התושבים של בארי, שדרות, ניר עוז, כפר עזה וישובי מערב הנגב ואיתם כל עם ישראל, כולם מביטים בנו כעת. כמוני, גם הם סומכים עליכם ומאמינים בכם, אתם דור הניצחון".

הלילה הִמשיכו כוחות צה"ל להילחם וּלהתקדם בפעולה הקרקעית. בִּתקיפות משולבות וּמתואמות של כוחות יבשה ואוויר. הלוחמים חיסלו מחבלים והוּתקפו מאות מטרות של חמאס.

בצפון, במהלך הלילה תקפו מטוסי צה"ל תשתיות של החיזבאללה ובצה"ל מציינים כי חלק מהאוכלוסייה הלבנונית בדרום המדינה נודדת צפונה.

משרד הביטחון סיפק עשרות טנקים חדשים

עשרות טנקים ונגמ"שי נמר ואיתן חדשים סופקו לכוחות צה"ל מתחילת המלחמה, לצד פתרונות הנדסיים נוספים. כך מסר משרד הביטחון. מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (מיל') אייל זמיר, ביקר במפעל המרכבה וקיים הערכת מצב לגבי קצב האספקה. בצה"ל עמלים גם על שיקום כלים ואמצעים שנפגעו בימים הראשונים למלחמה. חלק גדול מהכלים שנפגעו כבר חזרו ללחימה.

תגיות:צה"למלחמת חרבות ברזלעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה