חדשות בארץ

מפגש מרגש בין הלוחם לפצוע מהפיגוע: "עוד תראה שתתחזק ותחזור לעצמך"

מנחם, לוחם שנפצע במהלך הקרב בכיסופים, פגש באופן מקרי את עופר אוחנה שנפצע אנושות בפיגוע, וזכה ל"שיחת עידוד" מעצימה

מימין: מנחם ועופר בהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)מימין: מנחם ועופר בהדסה הר הצופים (צילום: דוברות הדסה)
אא

לכזה מפגש מנחם, חייל בן 22, לא פילל. כבר כמה שבועות שהוא מאושפז בהדסה עין כרם, לאחר שנפצע בזרועו ביום הלחימה הראשון בכיסופים. אחרי שעבר ניתוח בזרועו, הוא הועבר אל מחלקת השיקום בהדסה הר הצופים, ושם הופתע לפגוש באופן מקרי לגמרי את עופר אוחנה שנפצע אנושות בדיוק לפני שנה, בפיגוע בקריית ארבע.  

אוחנה שציין בדיוק באותו יום שנה לפציעתו האנושה בפיגוע  (29/10/23), שחזר באוזניו של מנחם את מה שקרה, כשהוזעק כחובש מד"א אל זירת אירוע מתגלגל, ולאחר פציעתו החל בתהליך שיקום ממושך שנמשך עד עתה, כאשר הוא שב באורח ניסי לכל תפקודיו, ומהווה השראה גדולה לכל הסובבים אותו.

״כמי שנמצא בתהליך השיקום פה בהדסה הר הצופים, אני יכול לספר לך שאתה לא תאמין כמה רחוק תגיע״, אמר עופר למנחם. ״עם כוח רצון חזק, עם תמיכת המשפחה ועם האנשים פה, שיודעים לדרבן ולקדם אותך כל פעם בעוד צעד ולעוד הישג אישי, אתה תתחזק ותחזור לעצמך. הצוות פה עזר לי לגלות את הכוחות ואת האמון בעצמי, הם עושים עבודת קודש והיום אני עובד איתם קשה, נותן את כל כולי לתהליך והם נותנים בשבילי הכל״.

מנהלת מחלקת השיקום בהדסה הר הצופים, פרופ׳ איזבלה שוורץ, מספרת כי אוחנה נלחם בכל כוחותיו כדי לשוב אל היכולות שאיבד בעקבות פציעתו הקשה. "הוא הוכיח כמה שהוא חזק ואכן עבר ועודנו עובר תהליך מדהים בשיקום יום. הוא בהחלט מהווה השראה לחיילים ולאזרחים שהחלו בתהליך השיקום בעקבות פציעותיהם הקשות״.

 

תגיות:עופר אוחנהלוחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה