חדשות בארץ

שני חיילי צה"ל נהרגו בלחימה בעזה, פצוע קשה מפגיעת טיל באשדוד

שני לוחמי גבעתי נהרגו בקרבות בצפון הרצועה. תושב אשדוד נפצע קשה מפגיעה ישירה של טיל. ישראל הותקפה לראשונה בטיל בליסטי, שיורט מעל הים האדום

מערכת "החץ" (צילום: משרד הביטחון)מערכת "החץ" (צילום: משרד הביטחון)
אא

(עודכן: 19:39)

צה"ל התיר הערב (שלישי) לפרסום כי שני לוחמי סיירת גבעתי נהרגו במהלך הלחימה היום בצפון הרצועה. שמותיהם: סמ"ר רועי וולף הי"ד, בן 20, מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ הי"ד, בן 20, ממודיעין-מכבים-רעות. הלוחמים נהרגו מטיל RPG, שפגע במבנה בו שהה הכוח. בנוסף, באירוע זה נפצעו קשה שני לוחמי צה"ל מסיירת גבעתי.

אחר הצהריים אישר צה"ל לפרסם פרטים נוספים על יירוט הטיל שכוון לעבר אילת, לפני הצהריים, בים האדום. לראשונה הותקפה ישראל בטיל בליסטי, ונעשה שימוש במערכת ההגנה האווירית "חץ" שיירטה אותו.

מדובר בטיל בליסטי קרקע-קרקע תוצרת איראן, הנושא מאות קילוגרמים של חומר נפץ. הטיל יורט כמאה קילומטרים דרומית לאילת, לאחר שמערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלולו. הטיל שוגר מצפון תימן, וארגון הטרור החות'י, הנתמך על ידי איראן, אישר כי הוא זה ששיגר אותו. הדובר הצבאי של הארגון, אחמד סריע, מסר: "שיגרנו טיל בליסטי, טילי שיוט וכטב"מים לעבר יעדים בישראל. מדובר בפעולה שלישית במספר, ואנו מתכוונים להמשיך בפעולות האלה עד שהתוקפנות הישראלית בעזה תיפסק".

מוקדם יותר, בשעות הבוקר, מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו בעקבות איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, ויירטו כטב"מים שנשאו חומר נפץ.

פצוע קשה מפגיעת טיל באשדוד

מטח טילים שוגר הערב לעבר ערי גוש דן. מספר טילים יורטו ושניים נפלו בים מול חופי בת ים ותל אביב. דווח על נפילה בעיר חולון, ללא נפגעים.

קודם לכן, אחר הצהריים, שוגרו מספר מטחים, לעבר הנגב המרכזי, המרכז, השרון ואשדוד. באשדוד נפצעו ארבעה בני אדם מפגיעת שני טילים בשתי זירות, אחת מהן בכביש הכניסה הדרומית לעיר, בהם: גבר בן 50 במצב קשה עם רסיסים בגופו, ו-3 גברים בני 64, 46 ו-35 במצב קל עד בינוני עם פציעות בגפיים כתוצאה מרסיסי זכוכית.

בפזורה הבדואית נפצע אדם באורח קל מפגיעת רסיסים ברכבו. דווח על נפילות בשרון, באשדוד, בים מול תל אביב, באזור הרצליה, בג'לג'וליה ובגן יבנה, ללא נפגעים. בגן יבנה נגרם נזק לכלי רכב לאחר שטיל התפוצץ בחניית בניין מגורים.

לדברי דובר מד"א, בן 29 נפצע באורח קל לאחר שרכבו נפגע מרסיסי מיירט, במטח הרקטות לעבר יישובים בפזורה הבדואית. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

הלחימה מתרחבת. צה"ל השתלט על מפקדה של החמאס

הלחימה בתוך עזה מתרחבת. דובר צה"ל עדכן כי כוחות משולבים, בהובלת כוחות יבשתיים, מנהלים קרבות עזים בעומק שטח הרצועה. הלוחמים תקפו מוצב של חמאס בצפון הרצועה, חיסלו עשרות מחבלים, וכן חוליות שיגור נ״ט ועמדות לשיגור נ"ט. כן הותקפו עמדות תצפית, ונתפסו אמצעי לחימה רבים, בהם מטענים ונשקים.

הערב עדכן דובר צה"ל כי הכוחות הלוחמים ברצועה השתלטו על מעוז צבאי של החמאס, במערב ג׳באליה שבצפון הרצועה. בפעילויות קרקעיות היום חוסלו כ-50 מחבלים. המעוז נמצא במערב ג’באליה, ומשמש את מפקד גדוד ג’באליה של החמאס לאימונים לקראת פעולות טרור והוצאתן לפועל. במקום קיימות תשתיות ירי ומנהרות טרור, המשמשות בין היתר למעבר של המחבלים למרחב החוף. כמו כן, במעוז אמצעי לחימה רבים המשמשים את המחבלים.

במהלך הלחימה במעוז הכוחות ניהלו קרבות עם מחבלים וחיסלו רבים מהם, כלי טיס חיסלו מחבלים נוספים. הכוחות בשטח איתרו והשמידו פירי מנהרות, אמצעי לחימה וציוד צבאי. בנוסף, הלוחמים בשטח איתרו במתחם חומר מודיעיני. בסיום הפעילות הכוחות השתלטו על המתחם.

בגזרה הצפונית מתנהלים חילופי אש. בלבנון טוענים לשיגורים לעבר ישראל ואש ארטילרית מנגד. כוחות צה"ל תקפו חוליית חיזבאללה, שתכננה לשגר טילי נ"ט לשטח ישראל וירי נ"ט בוצע לעבר שני מוצבי צה"ל בגבול לבנון. זוהו גם שני שיגורים כושלים משטח לבנון שלא חצו לשטח ישראל, ועוד שני שיגורי פצצות מרגמה, שנפלו בשטחים פתוחים במרחב תל חי.

ראש המל"ל: "אין לחימה ללא מחיר כואב"

ראש המל"ל, צחי הנגבי, שוחח היום עם התקשורת ואמר כי "אין לחימה ללא מחיר כואב. נדרשנו לתפנית מנטלית. כל מונחי העבר נעלמו. אין עוד סבב, מבצע, יעדים אמורפיים כמו חיזוק ההרתעה, גביית מחיר, צריבת תודעה. הוחלט שאין לאפשר לארגוני טרור מפלצתיים לשלוט בעזה. אני מאמין שזו עמדתו של רוב הציבור בישראל. המטרה העליונה הנוספת, שראש הממשלה הבהיר, היא ליצור את התנאים להשבת את בננו החטופים לבתיהם".

בנוגע להכנסת עשרות משאיות סיוע הומניטרי לרצועה ציין הנגבי כי "מחובתה של ישראל להמשיך להבחין בין מרצחים לבין בלתי מעורבים, לדרבן את האוכלוסייה האזרחית להתמקם בדרום. אנחנו לא עם שיכול להיות אכזרי ומופרע כמו האויבים שלנו, אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד ולראות מאות אלפי אנשים מתים ברעב. יש לנו ערכים שעושים הבחנה בין טרוריסטים לאוכלוסייה, לכן אנחנו לא מתנגדים שייכנס סיוע הומניטרי של מים ומזון ממצרים. אנחנו עושים בדיקה למשאיות".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלנפילות טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה