חדשות בארץ

דרשן המסגד, שקרא לפגוע ביהודים, יישאר במעצר עד תום ההליכים

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לעצור עד תום ההליכים המשפטיים את מוסטפא ג'מאל, דרשן מסגד הארבעים בשכונת עיסאוויה, הנאשם בעבירה של גילוי החלטה לבגוד. ועדת החוקה הכינה להצבעה את חוק איסור צריכת טרור

בית המשפט בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)בית המשפט בירושלים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (שלישי) את עמדת הפרקליטות, והורה לעצור עד תום ההליכים המשפטיים את מוסטפא ג'מאל, איש דת ודרשן מסגד "הארבעים" בשכונת עיסאוויה. נגד ג'מאל הוגש בשבוע שעבר כתב אישום המייחס לו עבירה של גילוי החלטה לבגוד, לאחר שבדרשת יום שישי, לפני שבועיים, קרא לצאת ולהצטרף ללחימה נגד ישראל. מדובר בעבירה שעונשה עד 10 שנות מאסר.

הפרקליטות טענה כי מהתנהגות ג'מאל נשקפת מסוכנות, הן ממעמדו וההשפעה שלו, מתוכן דבריו ועוצמתם, מקהל היעד הגדול שלו וכמובן מהעיתוי שבו הדברים נאמרו. בפרקליטות ציינו, כי בעקבות קריאתו פרצו מהומות אלימות בירושלים ונעשו ניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון.

בדרשתו אמר הנאשם, בין היתר, כי "הלחימה היא חובה על אומת האיסלאם בזמן הזה, ועל כל מוסלמי שיכול להילחם את מלחמת הקודש. חובה לכל מי שיכול להילחם מלחמת ג'יהאד. תילחמו בהם ללא רחמים. הניצחון מגיע, הוא כבר כאן, והתחיל שחרור האדמה הזאת ובעזרת השם זה לא יסתיים עד שנגיע לאל-אקצא וירושלים וכל מדינת פלסטין".

ועדת החוקה סיימה את הכנת הצעת החוק "איסור צריכת טרור"

ועדת החוקה אישרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק, הקובעת שנת מאסר על צריכה שיטתית של פרסומים של ארגון טרור. הוועדה החליטה להוסיף לסעיף הצריכה השיטתית, גם סעיף המעיד על הזדהות עם ארגון הטרור. החוק יחול רק על מעשים שנעשו לאחר תחילתו.

בשבוע שעבר מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק, האוסרת צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של חמאס ודאע"ש שכוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי הטרור או תיעוד של מעשה הטרור. עם זאת, צריכה של פרסומים שנעשתה באקראי, בתום לב או במטרה כשרה לא תהיה צריכה אסורה. 17 ח"כים הצביעו בעד ושמונה התנגדו, חברי הסיעות הערביות.

יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן: "ההסתכלות של משפט פלילי לפיה צריך לממן סנגור ציבורי על חשבוננו, לכל מחבלי החמאס, זו תוצאה של מערכת משפטית שלא מותאמת למציאות. המשקפיים של המשפט הפלילי מייצרים לנו עיוות, וכדי לפתור אותו ולהיאבק בטרור, הכלי הפלילי לא מספיק, זה לא עניין של שמאל וימין, כולנו צריכים להיות מאוחדים, גם אם זה דורש לאפסן חלק מההתקוטטויות שאנו כה רגילים אליהן".

תגיות:הסתה לטרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה